• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: صنفی، فرهنگی
  • کد خبر: 98031205107
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی اصفهان:

لازمه تحقق بیانات رهبری تربیت دانش آموختگانی است که مهارت داشته باشند

شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت سازمان فنی حرفه ای کشور - کرج

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: اسناد بالادستی حاکی از این است که باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم. به گونه‌ای که تا پایان سند ششم توسعه باید ۳۰ درصد آموزش‌ها به سمت مهارتی و کاربردی باشد. از سال ۹۵ تاکنون نیز تمام شعارهای مقام معظم رهبری در راستای مهارت آموزی بوده و در بیانه گام دوم نیز بر این مهم تأیید شده است که لازمه تحقق بیانات رهبری تربیت دانش آموختگانی است که مهارت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مهدی قیصری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در همایش "توسعه نظام آموزش‌های مهارتی" در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری‌های استان اصفهان، اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف آموزش‎‌های مهارتی و کاهش مشکلات هنرستان‌ها به امضا رسید. زیرا زمینه‌های همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی و آموزش و پرورش وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی آمادگی کامل برای محقق شدن سند تحول آموزش و پرورش را دارد، تصریح کرد: این دانشگاه مهارتی و کاربردی است و این سند به دنبال پرورش دانش آموخته ای است که دارای مهارت باشد، از این رو امضای این تفاهم نامه در راستای تحقق این سند است.

وی ادامه داد: اسناد بالادستی حاکی از این است که باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم. به گونه‌ای که تا پایان سند ششم توسعه باید ۳۰ درصد آموزش‌ها به سمت مهارتی و کاربردی باشد. از سال ۹۵ تاکنون نیز تمام شعارهای مقام معظم رهبری در راستای مهارت بوده و در بیانه گام دوم نیز بر این مهم تأیید شده است که لازمه تحقق بیانات رهبری تربیت دانش آموختگانی است که مهارت داشته باشند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه نظام آموزش کشور بیشتر متنرکز بر آموزش نظری است، اظهار کرد: در حوزه نظری بسیار خوب عمل کرده ایم، اما در راستای مهارت آموزی اطلاع رسانی به دانشجویان برای ورود به دانشگاه خوب نبوده است، زیرا دانشجو رشته‌های زیادی نمی‌شناخته و اغلب در رشته‌ای که تحصیل کرده اند، مشغول به کار نیستند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی متولی نظام مهارتی در کشور است. هر مرکز علمی کاربردی یعنی یک دانشکده تخصصی که در دل محیط کار قرار دارد. تفاوت این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های کشور این است که رشته‌ها در محیط واقعی کار آموزش داده می‌شود و دانشجو با محیط کار در ترم یک آشنا می‌شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تاکید کرد: مدرسان این دانشگاه افراد خبره صنعت هستند و دانشجویان دوره کارآموزی دارند.

قیصری اضافه کرد: ۸۵۰ کدرشته در دانشگاه علمی کاربردی فعال است که ۸۵۰ شغل را در دوره‌های کاردانی و کارشناسی معرفی می‌کند، با این وجود هنوز نسبت به دنیا عقب هستیم. نظام پودمان و تک درس نیز از ۱۶۰ تا ۱۸۰ ساعت برای آموزش مهارت به افراد توسط این دانشگاه برگزار می‌شود و کسی که این دوره را می‌گذارند مهارت را کامل می‌آموزد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در خصوص مراکز فعال در استان اصفهان گفت: در استان ۳۰ مرکز علمی کاربردی فعال است و ۱۶ هزار دانشجوی ثبت نام کرده در ۲۳۰ رشته در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی به دیگر تفاوت دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه تقاضا محور است و بر اساس بازار کار به تربیت نیروی انسانی ماهر می‌پردازد. در این مراکز نیازسنجی رشته انجام می‌شود و اگر رشته‌ای مفید نبود، حذف می‌شود.

قیصری در خصوص تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی و آموزش و پرورش استان گفت: این تفاهم نامه باعث می‌شود چند سال آینده در استان دچار تحول شویم، زیرا با این تفاهم نامه مهارت به دانش آموزان از پایه آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان و آموزش و پرورش استان اصفهان به امضا رسید. این تفاهم نامه با هدف آموزش‌های مهارتی و کاهش مشکلات هنرستان‌ها و در راستای ارتقا رشد و بالندگی به امضا رسیده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.