علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی است که در بن بست قرار دارد، افزود: این استان نه دارای راه آهن، نه پروازهای مرتب است و از سوی دیگر هنوز مساحت زیادی از راههای این استان که نیاز به چهار بانده شدن هستند، چهار بانده نیستند.
وی ادامه داد: همین امر سبب میشود تا هیچ سرمایه گذاری راغب به سرمایه گذاری در این استان نباشد چراکه هزینههای حمل و نقل تحمیل شده بر آنها، اقتصادی نیست.
قربانی تاکید کرد: باید هرچه سریعتر تکلیف پروژه راه آهن مشخص شود، تعداد پروازهای فرودگاه بجنورد افزایش یابد و جاده بجنورد به جنگل گلستان و جاجرم به میامی تکمیل شود.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی نیازمند تکمیل این زیرساختهای مهم است، اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی خراسان طی سال گذشته ۵۶۵ میلیارد تومان سودآوری داشته که این میزان نسبت به سالهای گذشته دو برابر شده است و اگر مسیر ریلی کاملی در این استان وجود داشت بار با هزینه کمتری به دریا میرسید و درآمد بیشتری کسب میشد.
نماینده مردم بجنورد توضیح داد: شرکت آلومینیای جاجرم نیز ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد سالانه دارد که ۱۰ تا ۲۰ درصد از این میزان سود آن شرکت است اما نیازمند زیرساخت برای جابجایی بار با قیمت کمتر است.
انتهای پیام
نظرات