• یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98043015598
  • خبرنگار : 71505

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

بیشترین نارضایتی شهروندان در حوزه شهرسازیست/ صدور پروانه هفت‌خوان رستم است

اعضای شورای شهر تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم ساماندهی موضوع برون سپاری در حوزه صدور پروانه‌ها، گفت: بیشترین نارضایتی شهروندان از شهرداری در حوزه شهرسازی است.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی طرح الزام  شهرداری به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیاتی ساختمانی و گواهی پایان‌کار، گفت: از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های شهرداری رانت، فساد و نارضایتی مردم را به همراه دارد می‌توان به مسائل حوزه شهرسازی و معماری اشاره کرد. موضوعی که سابقه تاریخی دارد به تصمیم گیری‌های دوره گذشته مرتبط است.

وی افزود: البته 20 سال پیش روند صدور پروانه بهتر از امروز بود در حالی که آن زمان سامانه برخط و هوشمندی وجود نداشت. با راه اندازی دفاتر الکترونیک در شهر تهران قرار بود بخشی از این مشکلات برطرف شود اما به جای برون سپاری تنها به مراحل کار اضافه و موجب افزایش  نارضایتی مردم شد.

سالاری تاکید کرد: در 123 دفتر در 123 ناحیه 1800 نفر نیرو به کار گرفته شد ولی به صورت کامل شهرسازی مناطق برون سپاری نشده است. قرار بود تنها طرح تفصیلی برای شهرداری باشد و بقیه موضوعات در قالب این دفاتر، برون سپاری شود که محقق نشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به  این که مردم اکنون برای موضوعات ساخت و ساز باید هم به شهرداری مراجعه کنند و هم به دفاتر ، گفت: این موضوع سبب موازی‌کاری در شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شده است، لذا لازم است تصمیم شجاعانه‌ای بگیریم و تکلیف این موضوع را مشخص کنیم. 90 درصد مراجعات مردم به شهرداری در حوزه شهرسازی و معماری است و بیشترین نارضایتی مردم هم در این بخش وجود دارد لذا باید تکلیف مشخص شود.

به گفته وی، شهردار تهران در این مورد قول داد و بارها این موضوع توسط ما مطرح شد البته معاونت شهرسازی شهرداری اقداماتی را انجام داده است اما ما نگران هستیم که مهندس همراه به این فرآیند اضافه شود در حالی که مهندس همراه مشکل فعلی را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: قرار بود با طرح تفصیلی همه مردم حقوق و شرایط خود را در سامانه مشاهده کنند و امضاهای طلایی از بین برود ولی این موضوع نه تنها محقق نشد بلکه روز به روز در حال افزایش است.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: براساس آمار شهرداری در منطقه یک تهران، 541 روز میانگین انتظار صدور پروانه در سال گذشته بود و در سایر مناطق نیز آمار بالایی مشاهده می‌شود البته برخی با دستکاری سامانه علت طول کشیدن صدور پروانه را به گردن شهروندان انداختند.

سالاری با تاکید بر اینکه در حال حاضر صدور پروانه هفت خوان رستم است، اظهار کرد: اکنون بخشی از وقت مردم در سازمان‌های که برون سپاری شده تلف می‌شود. کل پرونده‌های ما در سال در شورا کمتر از صد مورد است ولی پیگیری آن گاهی بیش از  یک سال به طول می‌انجامد. اکنون که شهرسازی در حوزه سامانه‌های هوشمند رتبه نخست را دارد باید تبلور عینی آن در صدور پروانه قابل مشاهده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.