• چهارشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98050200710
  • منبع : منطقه جنوب شرق تهران

رئیس سازمان صمت تهران:

‌ایجاد شبکه‌های موازی در بخش توزیع باعث تعدیل قیمت‌ها در بازار می‌شود

یدالله صادقی

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: ایجاد شبکه‌های موازی در بخش توزیع باعث تعدیل قیمت ها در بازار می‌شود.

‌به گزارش ایسنا‌، یدالله صادقی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان پبشوا بیان کرد: دشمنان نظام طی سال های اخیر به تروریسم اقتصادی و کارهای غیرانسانی دست زده اند‌، اما علی رغم همه این ها مردم ما به خوبی مقاومت کرده اند.

وی افزود: تحریم ها باعث کاهش درآمدها و به تبع آن کاهش رشد تولید ناخالص داخلی شده است که نتیجه آن کاهش رفاه مردم است و دولت نیز امکان افزایش حقوق را ندارد.
 
رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: وقتی امکان افزایش درآمد نیست تنها راه کاهش هزینه است و تنها در این صورت می توان بخشی از این کاهش رفاه را جبران کرد.
 
وی با بیان اینکه نهاده های مورد نیاز کارخانجات براساس سهیمه آنها تامین خواهد شد، گفت: در این زمینه نیازمند شفافیت و همکاری بیشتری هستیم و نباید کارخانه‌ها سهمیه ای بیش از ظرفیت خود درخواست کنند.
 
صادقی با بیان اینکه جلسات نباید صرفا جنبه رفع تکلیف داشته باشد، گفت: جلسات باید با تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی درست، خروجی عملیاتی و کاربردی داشته و زمینه رضایتمندی به عنوان یکی از مولفه های امنیت ملی ایجاد شود.
 
وی افزود: باید به موضوع افزایش قیمت ها ورود کرد و در این زمینه حساسیت به خرج داد و با تجزیه و تحلیل، ریشه و علت گرانی را مورد بررسی قرار داد.
 
رئیس سازمان صمت استان تهران ادامه داد: برخی افزایش قیمت ها به دلیل فشار هزینه است که در نتیجه تورم ایجاد می شود، برخی به دلیل ناهماهنگی در توزیع است و در برخی مواقع نیز گرانفروشی صورت می گیرد که این موضوع باید ضمن نظارت، ریشه یابی شده و به صورت گزارش به دستگاه های استانی ارسال و بررسی لازم صورت گیرد.
 
وی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه امکان تعدیل قیمت ها وجود دارد و می توان با علت یابی، چاره اندیشی و استفاده از راهکارهای مناسب سطح قیمت ها را کاهش داد.
 
صادقی با بیان اینکه در مناسبت ها و اعیاد شاهد افزایش قیمت ها ناشی از افزایش تقاضا هستیم، افزود: در این شرایط بازار کارکرد صحیح خود را ندارد و دولت باید ورود کرده و به منظور ایجاد موازنه بین عرضه و تقاضا، به طور مثال نسبت به ایجاد بازارهای موقت اقدام کند.
 
وی تصریح کرد: ایجاد شبکه توزیع موازی با اصناف در شهرستان مانند فروشگاه های زنجیره ای همراه با تخفیف و تعاونی ها با ایجاد رقابت می تواند در تنظیم بازار و کنترل قیمت ها راهگشا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.