• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98071007387
  • خبرنگار : 71591

خودروسازان ایتالیایی بازی را به برندهای خارجی باختند

2

آمارها حاکیست فروش خودروهای سواری در بازار ایتالیا در ماه گذشته میلادی با یک کاهش ۳.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۸۸ هزار و ۹۳۹ دستگاه رسید.

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه با گذشت هر ماه از سال، آمار و میزان فروش خودروهای سواری و تجاری در بازار کشورهای مختلف منتشر می‌شود، حالا به تازگی انجمن خودروسازان ایتالیا (ANFIA) آمار و گزارش‌های جدیدی از میزان فروش خودروهای سواری در این کشور منتشر کرده است که نشان می‌دهد تعداد خودروهای ثبت نام و فروخته شده در اوت ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸، با یک افت و کاهش ۳.۱ درصدی مواجه شده و به ۸۸ هزار و ۹۳۹ دستگاه رسیده است.

 همچنین این آمارها نشان می‌دهد که سهم خودروسازان وطنی (ایتالیایی) از بازار این کشور در ماه گذشته میلادی ۱۲.۶ درصد کاهش یافته و به ۲۴.۵ درصد رسیده است این در حالیست که میزان فروش خودروهای ساخته شده توسط شرکت‌های خارجی و بین المللی ۰.۴ درصد رشد یافته و سهم خود را در این بازار به ۷۵.۵ درصد رسانده است.

در اوت سال جاری میلادی، تعداد خودروهای ثبت نام شده از برند فیات ۸.۴ درصد، رنو با ۳۹ درصد  و فورد با ۶.۸ درصد کاهش یافته این در حالیست که ثبت نام خودروهای برند فولکس واگن ۱۳.۱ درصد و داسیا ۲۹.۲ درصد رشد و افزایش پیدا کرده است. پژو نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندان زیادی نکرده و سهم آن در این بازار ۵.۵ درصد گزارش و اعلام شده است.

طبق وب سایت marklines، از محبوب ترین و پرطرفدارترین خودروهای فروخته شده در اوت ۲۰۱۹ میلادی در بازار ایتالیا می‌توان به فیات پاندا (Fiat Panda)، داسیا داستر(Dacia Duster)، لانسیا ایپسیلون (Lancia Ypsilon)، داسیا ساندرو (Dacia Sandero) و جیپ رنیگید (Jeep Renegade) اشاره کرد.

بر اساس گزارشی که انجمن فورشندگان و توزیع کنندگان خودروهای خارجی (UNRAE) منتشر کرده است، فروش خودروهای سواری دیزلی در ماه گذشته میلادی ۳۴.۵ درصد کاهش یافته و سهم آن در این بازار به ۳۸.۱ درصد رسیده است. این در حالیست که فروش خودروهای بنزینی در کنار هیبریدی و پلاگین هبیریدی شاهد یک رشد ۴۵.۲ درصدی بوده و سهم آنها در بازار ۴۳.۸ درصد گزازرش و اعلام شده است. همچنین در این گزارش استقبال از خودروهای تمام الکتریکی بیشترین رشد و افزایش (۱۸۱.۱ درصد) را تجربه کرده است و سهم آن به ۰.۶ درصد رسیده است.  

جدول زیر میزان فروش برندهای خودروسازی ایتالیایی و سهم آنها در بازار این کشور را در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.