• پنجشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۸ / ۰۴:۳۲
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 98080100768
  • خبرنگار : 71469

۱۲ تمرین برای پیشگیری و درمان زانو درد+ عکس

مفصل زانو

با انجام ۱۲ تمرین تقویتی می‌توانید از آسیب زانوی خود پیشگیری کرده و یا با صلاحدید متخصص در راستای درمان زانو درد خود اقدام کنید.

به گزارش ایسنا، زانو بزرگترین مفصل است و آسیب‌های آن در زندگی روزانه اعم از (بالا و پایین رفتن از پله، دو زانو و چهار زانو نشستن)، کار (چمباتمه زدن در حین کشاورزی، تعمیر کاری خودرو) و ورزش (افتادن روی زانوی خم و پیچ خوردن) بسیار شایع است.

در ادامه ۱۲ تمرین ساده که در شرایط مختلف قابل انجام است را شرح داده‌ایم که البته پیشنهاد می‌شود در صورت بروز هرگونه علامتی ناشی از عملکرد نامناسب این مفصل مانند عدم توانایی تحمل وزن روی اندام، درد، ‌ تورم، محدودیت حرکتی و...نخست با متخصصان این حوزه مشورت کرده و در کنار اقدام درمانی مناسب، ‌از اثرات سودمند این تمرینات برای بهبودی سریع‌تر بهره ببرید.

در خصوص تمرینات تقویتی زانو نیز باید خاطرنشان کرد که این تمرینات را سه بار در روز و هربار با ۱۰ تکرار انجام دهید و هر تکرار را ۱۰ ثانیه نگه‌دارید و در صورت امکان تمرینات را برای هر دو زانو مدنظر قرار دهید.

برای مشاهده ۱۲ تمرین برای پیشگیری و درمان زانو درد اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.