• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98081408506
  • منبع : بوشهر

«مهندسی روایت در سینما» در بوشهر

«مهندسی روایت در سینما» در بوشهر

ایسنا/بوشهر مدرس کارگاه مهندسی روایت در سینما با اشاره به ویژگی های فیلمنامه گفت: فیلمنامه برخلاف گونه های ادبی مستقل مانند شعر، داستان و یا حتی نمایشنامه نیست و باید قابل تجسم باشد.

سید رضا صافی با اشاره به نریشن (گفتار یا روایت فیلم) بیان کرد: روایت در فیلم به معنای پلی بین گونه های مستقل ادبی و فیلمنامه است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کنش و واکنش در فیلمنامه نویسی اظهار کرد: کنش و واکنش اساس فیلمنامه نویسی است و تا زمانی که وجود نداشته باشد موقعیت نمایشی رخ نمی دهد.

این هنرمند افزود: احساس در فیلمنامه نویسی اهمیت بالایی دارد و احساس تنها با کنش و واکنش همراه است.

صافی متولد سال ۱۳۵۱ و نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون است و کسب بیش از ۷۰ عنوان جایزه از جشنواره های مختلف ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

کارگاه فیلمنامه نویسی "مهندسی روایت در سینما" با حضور سید رضا صافی نویسنده و کارگردان مطرح استان و با هدف توانمندسازی و تقویت مهارت فیلمنامه نویسان جوان در حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

در این کارگاه ، ابعاد مختلف سینما مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت، رسانه سینما و تفاوت آن با گونه های مختلف ادبی، انواع روایت های مورد استفاده در سینما، نقش احساس در مستطیل سینما و موقعیت های نمایشی و شیوه ایجاد آن از موضوعات مطرح شده در کارگاه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.