• شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 98082516109
  • منبع : هیئت دولت

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت

27874_869.jpg

معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۸ آبان ۱۳۹۸ با هدف مدیریت تضامین دولت و تسویه به ‌موقع آن‌ها و پیگیری وصول مبالغ پرداختی توسط دولت، آیین‌نامه اجرایی «نحوه صدور تضمین‌نامه‌های عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را تصویب کرد.

بر اساس این آیین‌نامه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سامانه جامع مدیریت تضامین دولت را به گونه‌ای تهیه، اجرا و بهره‌برداری ‌نماید که کلیه فرآیند­های مرتبط با تضمین­‌نامه‌های مربوط، اعم از ارسال درخواست، صدور، اصلاح، تمدید، مطالبه و پرداخت وجه، ابطال، تایید و هم‌چنین مبادله الکترونیکی تضمین­‌نامه­‌ها را دربرگرفته و پس از بررسی و کنترل ضوابط و مقررات، نسبت به تخصیص شناسه یکتای تضمین، اقدام نماید.

بانک مرکزی و کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز موظفند پیش از اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات به پشتوانه تضمین‌نامه ­ها، از صحت مندرجات تضمین­‌نامه­ به وسیله استعلام آن از طریق سامانه(‌ها)ی مرتبط بانک مرکزی اطمینان حاصل نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.