• جمعه / ۱ آذر ۱۳۹۸ / ۰۳:۵۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98082918992
  • خبرنگار : 71368

رئیس شورای شهر تهران خبر داد

رشد 15 تا 20 درصدی مسافران اتوبوس و مترو درپی سهمیه‌بندی بنزین

رشد 15 تا 20 درصدی مسافران اتوبوس و مترو درپی سهمیه‌بندی بنزین

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که باتوجه به سهمیه بندی بنزین شاهد افزایش 15 تا 20درصدی مسافران وسایل حمل ونقل عمومی هستیم.

محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در ابتدای کار برآورد می‌شد که ب سهمیه‌بندی بنزین بیش از  15 تا 20در صد افزایش مسافر خواهیم داشت که این موضوع مشهود است و باید گفت افزایش نرخ سوخت تاثیر مستقیمی بر حمل و نقل عمومی تهران دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل سردی هوا، معمولا مردم از  مترو  و اتوبوس استقبال بیشتری می‌کنند گفت: با اینکه تمام ناوگان  حمل و نقل عمومی را برای سرویس دهی بهتر و سریع  فعال کردیم اما دقت داشته باشید که با توجه به سهمیه بندی بنزین، استقبال مردم از مترو و اتوبوس بیشتر است و این در حالیست که شهرداری تهران توان افزایش ناوگان را ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فکر اساسی به حال مترو کرد؛ چرا که در حال حاضر بیش از هزار واگن در مترو فعال است  که حدود 30 درصدشان نیز باید اورهال شوند گفت:  اما اجبارا باید از این قطارها استفاده کنیم که ممکن است در حین سرویس دهی دچار حادثه یا خرابی شوند و دقت داشته باشید که اگر یک واگن یا یک قطار مترو نتواند به درستی کار کند، کل سرویس دهی خط  و حتی شبکه مترو را دچار اختلال می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات سیستم اتوبوسرانی نیز با بیان اینکه تعداد ناوگان اتوبوس رانی تهران، طی ده سال گذشته از بیش از 7000 دستگاه است گفت: اما به جای  آنکه مطابق برنامه ناوگان اتوبوسرانی 30 درصد افزایش یابد تعداد اتوبوس‌ها به کمتر از 6000 دستگاه رسیده  که عمر اتوبوس‌ها نیز از پنج سال به 11 سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از 300 مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می شود.

هاشمی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود ناوگان در سیستم مترو و اتوبوس گفت: مدیریت شهری در حالی با افزایش حدوده 15 تا 20 درصدی مسافران در پی سهمیه بندی بنزین روبرو است که ناوگان فرسوده ‌اش توان لازم را ندارد و به همین دلیل از دولت خواستیم که به شهرداری تهران نگاه ویژه ای داشته باشد و آنها نیز قول بررسی دادند چراکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بخشی از درآمدهای بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۰۳:۵۸

عجیبه که اصلا دولت توجه به مترو و حمل و نقل عمومی نمیکنه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۰۸:۲۴

اون موقع ک مسافر اضافه نشده بود سوار میشدی یاد آخر الزمان می افتادی وای به الان،

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۰۹:۰۲

پس این خیابان های شلوغ مملو از سواری توهم ماست

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۰:۴۴

راست میگه چهارشنبه دو نفر از شدت شلوغی تو مترو کتک کاری کردند و یه نفرم غش کرد مفتح پیاده شد

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۰:۵۷

همینطوریش داشتیم تو مترو خفه میشدیم. الان مثلا کار مثبت کردین؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۱:۰۰

مگه شما ظرفیت مترو و اتوبوس رو ۲۰ درصد افزایش دادید که حالا خوشحالید مردم بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند قبل از این ظرفیت مترو و اتوبوس خیلی از درخواست مردم کمتر بود حالا دیگه خدا میدونه چی میشه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۱:۱۵

اقا چرا عوارض برای ورود به تهران نمیزارید ؟ مثلا پلاک غیرتهران برای ورود به شهر ۴۰ هزار تومن بده .... ترافیک بشدت کم میشه ... هرکس از حومه با یه ماشین پوکیده نمیاد مسافرکشی کنه که هم الودگی بسازه هم ترافیک هم افزایش مصرف بنزین ...

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۳:۰۴

نه که خیلی قبلش استفاده از مترو و اتوبوس راحت و ایمن بودو جوابگوی ظرفیت استفاده کنندگان ازش بود و باعث صرفه جویی در زمان سفر میشد !چرا نمیخواهید قبول کنید زیرساخت های حمل و نقل عمومی خیلی ضعیف هست و قادر به پاسخگویی نیاز های رفت و امدی مردم نیست؟

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۱

همینجوری تو مترو له میشدیم از فشار جمعیت. همینجوریش کلی قطارا تاخیر داشت. خدا بخیر کنه با این جمعیت جدیدی که میخوان اضافه بشن:|

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۵

"شهرداری توان افزایش ناوگان را ندارد" به همین سادگی بعد میگن از حمل و نقل عمومی استفاده کنید برای کاهش آلودگی و ترافیک

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۱۵:۴۴

با این کار فقط به اقشار ضعیف فشار میاد

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۱ ۲۲:۴۴

بله توسعه حمل ونقل عمومی اولویت اول هدفمندی یارانه ها باید باشد.