• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 98092015139
  • منبع : نمایندگی مازندران

عضو کمیسیون آموزش، پژوهش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی مطرح کرد

کسب و کارهای امروزی در جستجوی ایده‌های خلاق فناوری

کسب و کار

ایسنا/مازندران عضو کمیسیون تخصصی آموزش، پژوهش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی کشور گفت: امروزه اکثر کسب و کارها در جستجوی خلق ایده‌های جدید در فضای فناورانه هستند تا از دانش برای عرضه تولیدات و خدمات جدید برای مشتریان خود بهره ببرند و از این طریق زیرساخت‌های لازم را برای نوآوری فراهم کنند.

زهرا پویافر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جهانی شدن بازارها و فشار رقابت به شرکت‌ها اهمیت نوآوری را افزایش داده است، اظهار کرد: این واقعیت‌ها شرکت‌ها را بر می‌انگیزد که به عنوان یک ضرورت، تمرکز خود را بر نوآوری افزایش دهند چراکه کسب و کارهای کوچک و متوسط از ارکان مهم اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود و در رشد اقتصادی آن نقش بسیار مهمی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک نیازمند تمرکز بر نیازسنجی و در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و چالش‌ها است، تصریح کرد: کسب و کارهای کوچک، نوآوری و ارزش افزوده را در پی دارد و مشتریان را به خود وفادار می کند تا آن نوآوری در بازار به سودآوری بیشتری تبدیل شود.

عضو کمیسیون تخصصی آموزش، پژوهش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی کشور گفت: بنابراین وقتی صحبت از موفقیت می‌شود در واقع به کسب و کارهایی اشاره می‌کنیم که محصول خود را تجاری سازی کرده و تبدیل به سودآوری شده است چراکه نوآوری‌های تکنولوژیکی، بازاریابی، اجرایی و استراتژیک به تحول و موفقیت در کسب و کار منجر خواهد شد.

پویافر چالش‌ها، رقابت در فضای بزرگ‌تر شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک را یک کسب و کار خلاق و نوآور دانست و افزود:  حضور کسب و کارهای کوچک در محیط‌های بزرگ‌تر و حتی بین المللی می‌تواند رشد و نوآوری بیشتری را درپی داشته باشد چراکه امروزه نوآوری کلید اصلی برای ماندن در صحنه رقابت است.

وی خاطرنشان کرد: جهانی شدن برای بعضی از کسب و کارهای کوچک و متوسط که فاقد نیروی انسانی کافی، منابع مالی، مهارت در زبان و چشم‌انداز بین‌المللی هستند، یک امر هولناک و دلهره‌آور بوده است.

عضو کمیسیون تخصصی آموزش، پژوهش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی کشور با اشاره به اینکه شرکت‌های کوچک درزمینه نوآوری، قابلیت انعطاف پذیری و سرعت واکنش بیشتری نسبت به کسب و کارهای بزرگ داشته است، تصریح کرد: شرکت‌های کوچک و متوسط با به کارگیری تکنولوژی جدید در توسعه نوآوری محصول خود باید از تمرکز سنتی فاصله گرفته و در محیط‌هایی با رقابت بالا بپردازند چراکه عوامل محیطی بر نوآوری کسب و کار اثرگذار است.

پویافر یادآور شد: آموزش و آگاهی و داشتن دانش کافی و تجربه و بکارگیری تکنولوژی، منجر به موفقیت و سودآوری سریع کسب و کارهای کوچک خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.