• جمعه / ۲۲ آذر ۱۳۹۸ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98092216008
  • خبرنگار : 71214

عوارض آزادراهی پیمایشی شد+ جزئیات

آزادراه تهران-شمال

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی باید در راستای عدالت اجتماعی اجرایی شود؛ بنابراین در سال جاری چهار آزادراه‌ دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده، پیمایشی خواهد شد.

خداداد مقبلی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی طرحی است که در زمینه عدالت اجتماعی اثر گذار بوده و باید اجرایی شود چرا که پیش از این هر کس که وارد آزادراه‌ها می‌شد باید کل عوارض آن مسیر را پرداخت می‌کرد اما عدالت اجتماعی می‌گوید رانندگان به اندازه‌ای که از آزادراه‌ها استفاده می‌کنند باید عوارض پرداخت کنند.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در اجرای طرح پیمایشی شدن عوارض آزاد راهی وجود ندارد و زیر ساخت‌ها و تجهیزات آن آماده است، بنابراین در مرحله اول باید عوارض آزادراه‌ها الکترونیکی شود و پس از آن نسبت به تجهیزات پیمایشی شدن عوارض اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در مرحله نخست آزادراه‌های دولتی که طرح عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است مانند آزاد راه تهران- قم، تهران- ساوه، تهران- قزوین و قزوین- زنجان، طرح پیمایشی شدن عوارض نیز درآن‌ها اجرایی می‌شود سپس دیگر آزادراه‌ها نیز به این طرح می‌پیوندند.

مقبلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از نظر تعداد و چگونگی نصب دوربین‌ها و تجهیزات مورد نیاز چگونه طرح پیمایشی شدن عوارض آزادراهی به دقت اجرایی می‌شود، گفت: در حال حاضر دوربین‌های بسیاری در آزادراه‌ها وجود دارد که ضمن خواندن پلاک وسایل نقلیه مختلف، سرعت آن‌ها را محاسبه کرده و براساس فرمول‌های مختلفی که دارند خودروهایی که مرتکب تخلفات رانندگی شده باشند، را جریمه خواهند کرد اما برای پیمایشی شدن عوارض آزادراهی دوربین‌ها و تجهیزات دیگری نیاز است که این تجهیزات در همه ورودی و خروجی‌های اصلی و فرعی آزادراه‌ها نصب می‌شود و به محض ورود و خروج خودرو، عوارض آن را براساس کلیومتر پیمایش شده محاسبه می‌کند.

وی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکت مجری و سرمایه گذار این طرح، در ابتدا ۴ آزادراه دولتی که عوارض الکترونیکی در آن‌ها اجرایی شده است، طی امسال و ماه‌های پیشرو، نحوه پرداخت عوارض‌شان پیمایشی می‌شود و پس از آن در دیگر آزادراه‌ها این طرح را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۲ ۲۰:۳۴

هنوز گراني بنزين هضم نشده و برخلاف دستور و قول مقامات بفكر پركردن جيب پيمانكاران خدمت كامپيوتري و بالا بردن عوارض و فشار بيشتر به مردم افتادند

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۳ ۱۶:۲۷

سلام در وهله اول لطفا دست اندازها ، چاله چوله ها، نشست آسفالت ، برشهای عرضی را درست کنید بعدا به فکر گرفتن عوارض باشید خدمات ندادن وپول گرفتن حرام هست۰

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۳ ۱۶:۳۵

بازبینی واصلاح تابلو های سرعت ضروری هست وانگار هدف جرینه کردن هست داخل اتوبان ویا بزرگراه های قزوین به تبریز بارها مشاهده کردیم سرعت از ۱۲۰ ویا ۱۱۰ یکباره ۹۰ می شود آن هم دقیقا ۱۰ متر بعد از محل دوربین که قابل دید هم نیست تازه اگر روز باشد وحواست هم باشد بعد از جریمه شدن توسط دوربین محکم باید ترمز وحادثه آفرینی کنی که کار از کار گذشته وجریمه نظارتی ثبت می شود ۰

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۳ ۱۶:۳۵

بازبینی واصلاح تابلو های سرعت ضروری هست وانگار هدف جرینه کردن هست داخل اتوبان ویا بزرگراه های قزوین به تبریز بارها مشاهده کردیم سرعت از ۱۲۰ ویا ۱۱۰ یکباره ۹۰ می شودآن هم دقیقا ۱۰ متر بعد از محل دوربین که قابل دید هم نیست تازه اگر روز باشد وحواست هم باشد بعد از جریمه شدن توسط دوربین محکم باید ترمز وحادثه آفرینی کنی که کار از کار گذشته وجریمه نظارتی ثبت می شود ۰

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۲۳:۲۲

طرحی که بعد از گذشت یک سال هنوز بلاتکلیفه و شکست خودشو قبول نداره نتیجش میشه ضرر های فراوان به مردم و سرمایه های ملی.لطفا واقع بین باشید.معنی آزادراه الکترونیک یعنی افزایش ایمنی و آسایش رانندگان نه چاپیدن جیب مردم اونم به اسم اجرای عدالت اجتماعی.وقتی عدالت برقراره که هیچ خودرویی از کیفیت بد آسفالت آسیب نبینه.