• یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 98100100412
  • منبع : سازمان هواشناسی

اخطاریه هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوا

اخطاریه هواشناسی درباره تشدید آلودگی هوا

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای از کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها تا چهارشنبه (۴ دی ماه) در شهرهای صنعتی خبرداد.

به گزارش ایسنا با تداوم پایداری جو روز سه شنبه (۳ دی ماه) افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود و این وضعیت تا چهارشنبه (۴ دی ماه) ادامه می‌یابد که در پی آن کیفیت هوا تا حد ناسالم برای کلیه گروه‌های سنی کاهش می‌یابد.

در این شرایط خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر بویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی، اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد شهری، مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها توصیه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۵:۳۱

حالا که می دونین تا چهارشنبه هوا خوب نیست حداقل تا چهارشنبه تعطیل کنین به خدا خسته شدیم هر شب دنبال خبر بگردیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۵:۴۴

چرا تو این گروه های حساس بانوان باردار اصلا شمرده نمیشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۷:۰۸

عوامل مختلفی در آلودگی هوای تهران تاثیر دارد. تاثیرات عوامل عمده غیر قابل تغییر بودن تهران مانند محصور بودن شهر ، کمی باد در جریان ،شرایط اینورشن فصل و ...و عوامل قابل تعدیل متمرکز شد که با برنامه های بلند مدت قابل کنترل می باشد. یکی از اصلی ترین عوامل قابل کنترل تاثیرات خودروهای در حال حرکت می باشد. بجز نوع سوخت که بدون شک تاثیر دارد ، بررسی اثر گذاری خودرو های در سطح شهر می باشد. متاسفانه بیشترین خودروهای موثر در آلودگی از اتوبوسها و مینی بوسها و وسائط نقلیه عمومی می باشد که با گاز سوز و یا برقی نمودن آنان هم کمک به کاهش آلودگی می نماید و با افزایش و سرویس دهی استاندارد می توان اشتیاق به استفاده از این وسیله نقلیه در تردد های روزانه را بیشتر و موجب کمتر استفاده نمودن وسائط نقلیه شخصی نمود. هر گونه هزینه ای در این ارتباط تاثیرات بسیار مناسبی در کاهش آلودگی دارد.موتور سیکلت ها هم به نوبه خود تاثیراتی با درصد قابل توجهی دارند. در شهرها ی بزرگ دنیا برای به حداقل رساندن آن اقدامات اساسی در تغییر سوخت آنها به برقی و تولید و گسترش نوع سوخت این وسیله نقلیه با توجه به استفاده های مختلف آن و امکانات محدودتر کنترل تردد علاوه بر تاثیرات آلودگی هوا ، به کاهش آلودگی صوتی هم اثر گذار هست. یکی دیگر از خودرو های بسیار تاثیر گذار وانت بار ها و کاموینت و کامیون می باشد که متاسفانه با نوع سوختهای مختلف بنزینی و دیزلی و مشکلات موتوری و سیستم های جنبی تاثیرات زیادی در آلودگی دارند.تغییر نوع سوخت به گازی و حتی برقی و ایجاد شرایط آاجباری از تغییر سوخت کمک شایانی در آلودگی هوا دارد.شاید کمترین تاثیرات در آلودگی هوا مرتبط با خودروهای سواری می باشد که متاسفانه بیشترین اقدام در این ارتباط می باشد. مطمئنا با کنترل میتوان این تاثیرات محدود را هم با نظارت بر تولید خودروها ی داخلی و نوع سوخت و به حداقل رساندن تردد با ایجاد شرایط مناسبتر حمل و نقل عمومی میتوان کنترل نمود. در این ارتباط با کنترل ترافیک و ایجاد شرایط به حداقل رساندن تردد های بی مورد با بررسی شرایط ترافیکی ( مانند ایجاد پارکینگ عمومی جهت جلوگیری از پارک در کنار خیابانها و حرکتهای بی مورد جهت پیدا کردن پارکینگ) ، شرایط عبورو مرور در خیابانها و بزرگراها ایجاد شرایط مناسبتری برای تردد و جلوگیری از آلودگی هوا نمود.با عزم ملی در موارد