• دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98103023400
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

مسیر شفاف سازی و پیشگیری از تخلفات را دنبال خواهم کرد

مسیر شفاف سازی و پیشگیری از تخلفات را دنبال خواهم کرد
عکس دریافتی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت شفاف سازی و پیشگیری از بروز برخی تخلفات و توجه به آموزش پاسخگو را دو مسیر مهم برنامه‌های این معاونت در آینده برشمرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست در در اولین نشست مجازی با معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاکید بر اینکه سیاست های معاونت آموزشی تغییری نخواهد داشت و افزود: مسیر کاری هیچ تغییری نداشته و طبیعی است که با توجه به شرایط، برخی تغییرات در تاکتیک و عملیات حاصل شود اما استراتژی معاونت آموزشی به همان شکل سابق و با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفظ استانداردهای آموزشی در شرایط ویژه ی روحی حاکم بر دانشگاه ها  و با توجه به کمبودها و محدودیت های اقتصادی کار آسانی نیست، گفت: با توجه به فرصت اندکی که داریم باید از اتفاقات ناگوار درس بگیریم و با نشاط و امید به خدای تعالی برای تعالی کشور عزیزمان گام برداریم.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، پیشرفت و حرکت روبه جلو، همدلی و هماهنگی در همه ی سطوح اعم از ستادی و دانشگاهی را می طلبد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تا حد امکان تلاش می کنیم تا استقلال دانشگاه ها در تصمیمات حفظ شود. لذا  به همه مسئولین دانشگاهی توصیه می کنم از اختیارات سطح بندی شده ای که به دانشگاه محل خدمتشان تخصیص یافته حداکثر استفاده را داشته باشند.

دکتر حق دوست گفت: لازم است اقدامات از لایه های نرم و فرهنگی سازمانی شروع بشوند و اگر در این راستا به انسجام و همدلی برسیم، زمینه ی انجام کارها و برنامه های سنگین تر مهیا خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: پایبندی به مسائل اخلاق و کرامت انسانی یک مسیر بی نهایت است که باید سعی کنیم بیشتر در رفتارهایمان متبلور شود تا زمینه ی کارهای مشارکتی تقویت شود.

به گزارش وبدا، وی با بیان اینکه افزایش تعاملات و ارتباط ها نیز باعث افزایش نگاه مشارکتی و اخلاق مدار می شود خاطرنشان کرد: علی‌رغم تحلیل های بسیار عمیقی که درمعاونت آموزش وزارت بهداشت انجام می شود اما گاهی به دلیل ضعف برخی از پارامترهای مشترک با برخی نهادها در مدل سازی، ضعیف عمل شده است که این مشکل جز با همکاری و هم فکری معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها که در بطن امور هستند برطرف نخواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: صدای دانشجویان و اساتید را متبلور خواهیم ساخت تا با کمک ایشان راهکارهای مناسبی برای انتقادهای سازنده شان بیابیم.

دکتر حق دوست با اشاره به تفاهم نامه ای که روسای کلان مناطق آمایشی با معاونت آموزشی در زمینه برآورد نیروی انسانی داشته اند، گفت: هدفمند کردن توسعه  کمی دانشگاه ها نیز مسئله ی مهمی است. از طرفی ظرفیت ها افزایش یافته  و از سوی دیگر روزبه روز روند پذیرش داوطلبین برای پر کردن صندلی ها روبه کاهش است لذا باید مسئولین حوزه ی معاونت آموزشی هر دانشگاه با تفکر و تدبر عمیق، نقشه ی راه توسعه ی دانشگاه خود را رقم بزند تا به طور کامل و هدفمند، ماموریت محوری اشاعه یابد و این مهم در سایه ی روابط دوستانه و صمیمانه بین دانشگاه های کلان منطقه رخ می دهد.

وی یادآور شد: دست یابی به توسعه و حرکت روبه جلو تنها با فعالیت گروهی محقق خواهد شد و معاونین آموزشی دانشگاه ها هسته ی مرکزی استحکام بخشی به کلان مناطق آمایشی هستند که نقش کلیدی را در تفاهم، گفتگو، برنامه ریزی، توسعه ی کلان منطقه و همدلی خواهند داشت؛ لذا این همدلی و همراهی و احترام در لایه ی فرهنگی و حفظ صیانت و شان انسانی در لایه ی ساختاری، نقشه ی راه حرکت به جلو و همگرایی علوم خواهد بود که باید تلاش کنیم گروه ها با این ترمینولوژی و ادبیات آشنا بشوند.

 دکتر حق دوست به بررسی اهمیت رشته های کارشناسی پرداخت و افزود: باید تلاش شود آموزش در این سطح و حتی ریزترین سطوح آموزش به بالندگی برسد و توجه به فلوشیپ ها و فوق تخصص ها ما را از توجه به آنها غافل نکند؛ لذا عناصر تاثیرگذار در این حوزه مدیران گروه، بخش ها و اساتید گروه ها هستند که دغدغه مندی آنها مکمل نامه ها، دستورالعمل ها و ابلاغ ها خواهد بود.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: دو مسیر شفاف سازی، پیشگیری از بروز برخی تخلفات، فسادها و اشکالات که زمینه ساز افزایش عدالت و سرمایه ی اجتماعی دانشگاه، اعضای هیئت علمی و مسئولین خواهد بود و  تکمیل بسته سوم از مجموعه بسته های تحول آموزش یا همان آموزش پاسخگو را در  معاونت آموزشی وزارت بهداشت دنبال خواهد خواهم کرد.

به گزارش وبدا، دکتر حق دوست گفت: در بعد اول بسته ی آموزش پاسخگو که تطابق کوریکولوم های آموزشی با نیازهای جامعه است کارهای بسیار خوبی انجام شده و البته هنوز امکان گسترش آن وجود دارد اما لازم است در بعد دوم که دغدغه مندسازی دانشجویان و اعضای هیئت علمی می باشد بیشتر فعالیت کنیم چون تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه، درگیر شدن این عزیزان با معضلات جامعه و ارائه ی راهکار توسط آنها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha