• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98110201682
  • خبرنگار : 50089

مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی مشهد:

بازآفرینی، زیست‌پذیری شهرها را افزایش می‌دهد

بازآفرینی، زیست‌پذیری شهرها را افزایش می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی مشهد گفت: بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرهاست، به نحوی که باعث ارتقاء قابلیت زیست‌پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

علی نصرتی، امروز 2 بهمن‌ماه، در بازدید از دفاتر توسعه محله سازمان بازآفرینی و حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرهاست، به نحوی که باعث ارتقاء قابلیت زیست‌پذیری شهرها و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود. بازآفرینی شهری در برگیرنده شبکه‌ای از اقدامات و برنامه‌های منعطف در مقیاس‌های فضایی مختلف و در مسیر اهداف توسعه پایدار است و در تمامی سطوح مشارکت حداکثری تمامی کنشگران و ذی‌نفعان، به‌ویژه مردم، را به همراه دارد.

مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی عنوان کرد: اهداف بازآفرینی شهری بازآفرینی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی و میانی است و همچنین ترمیم بافت‌ها با پیشینه روستایی و هماهنگی بین کاربرهای ناسازگار با کاربری‌های شهری را شامل می‌شود.

نصرتی ادامه داد: آمار جمعیتی محله شهید آوینی به این صورت است که مساحت اسکان غیر رسمی 3894 نفر و مساحت بافت فرسوده 2292 متر مربع است. کل جمعیت در این محله  24 هزار و  346 نفر بوده که تراکم جمعیتی آن 281 نفر بر هکتار است. تعدادکل خانوار 6775 نفر، بعد خانوار 3.6  درصد و جمعیت مهاجر 767 نفر است. مساحت محله ۸۶٫۶ هکتار و قطعات تفکیک زمینی 5060 و تعداد قطعات مسکونی ۴۵۰۶ قطعه است. بالای هزار نفر معلول در این منطقه ساکن هستند و حدود سه درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: برنامه‌های دفتر توسعه در حوزه نوسازی و بهسازی محله شامل ایجاد شبکه نوسازی و به‌سازی در حد بلوک‌های محله با مشارکت ساکنان، ایجاد ظرفیت‌های محله در کارگروه عمران ، ایجاد بانک اطلاعاتی مالکان و سرمایه‌گذاران و پیگیری حل مشکلات ثبتی محله است.  

مدیر دفتر توسعه محله شهید آوینی ادامه داد: برنامه‌های دفتر توسعه در حوزه اقتصادی در منطقه گلشهر شامل ایجاد مرکز خریدی با راسته‌بازارهای تخصصی و رقابت‌پذیر در سطح شهر مشهد، ایجاد راسته‌بازارهای تخصصی و منسجم با مشارکت اصناف محله، برندسازی اصناف رقابت‌پذیر با سایر اصناف موجود و شناسایی کامل ظرفیت‌های اصناف است.  

نصرتی عنوان کرد: برنامه‌های دفتر توسعه در حوزه اجتماعی شامل ایجاد پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در سطح محله، برندسازی پتانسیل‌های فرهنگی هنری،  ایجاد کارگروه‌ فرهنگی اجتماعی با رویکرد اتحاد ساکنان محله و هم‌افزایی اجتماعی‌فرهنگی بین ساکنان اتباع و ایرانی است. همچنین مشکلات فاضلاب‌های خانگی، مشاغل آلاینده شهری و پاتوق‌های متعدد در سطح شهر را حل خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.