• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98110502890
  • خبرنگار : 5012

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد:

امیدواریم بتوانیم شهر هوشمند را به یک برند ملی تبدیل کنیم

امیدواریم بتوانیم شهر هوشمند را به یک برند ملی تبدیل کنیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: امیدواریم با توجه به اقدامات و همکاری‌هایی که در نهمین دوره از نمایشگاه ملی شهر هوشمند انجام شد، بتوانیم برند شهر هوشمند را به صورت کامل به یک برند ملی تبدیل و آن را تثبیت کنیم.

شهریار آل شیخ، شامگاه گذشته، 4 بهمن در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی و همایش ملی شهر هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با اشاره به طرح شهر هوشمند که از چند سال گذشته فرآیند آن آغاز شده بیان کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر در حال طی کردن مراحل این طرح هستیم، به گونه‌ای که تا کنون زیرساخت‌های آن شکل گرفته و همچنین محصولات آن نیز در حال به ثمر رسیدن است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در واقع در طی این چند ماه توانستیم یک شهرداری را در مشهد به صورت کاملا الکترونیکی تبدیل کنیم. طی این فرآیند، همکاران ما تلاش‌ و در مقابل نیز همشهریان صبوری کردند. این همکاری‌ها باعث شد که ما امروز بتوانیم آن را به مناطق دیگر شهری نیز توسعه دهیم.

آل شیخ عنوان کرد: اقدام دیگر در این مسیر این بود که توانستیم فرایندهای نرم‌افزاری را در شهرداری به یکدیگر پیوند بزنیم. علاوه بر این امر نیز اتصالات خوبی در حوزه‌هایی مانند یکپارچگی بانک‌های اطلاعاتی ما شکل گرفته که می‌تواند بر روی تمامی فعالیت‌های ما اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: همچنین مرکز نوآوری شهرداری مشهد از سال گذشته تا کنون بالغ بر ۲۵۰ رویداد را برگزار کرده که با این اقدامات خود در مجموع توانسته شبکه خوبی را در محلات، در حوزه باز آفرینی و همچنین حوزه‌های دیگری شکل دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: همواره با تعریفات متداولی که از شهر هوشمند ارائه شد، باید بگویم که شهر هوشمند یک شبکه اطلاعاتی، سبک زندگی و حوزه‌های مختلف را در بر می‌گیرد. شهر هوشمند فرایندی پایان‌ناپذیرو همچنین رویکردی از بهره‌گیری از روش‌های هوشمند برای حل چالش‌های مهم شهری است که تا کنون نیز بخش‌هایی از آن را پیش برده‌ایم.

آل شیخ تصریح کرد: در واقع یک نقصی که در این شبکه و البته در جاری‌سازی آن وجود دارد، این است که مرحله اجرایی شدن آن، نیاز به چرخه نوآوری داشت که از سال گذشته آن را شروع کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امید است که از طریق این شبکه بتوانیم شرکت‌های پیشگام این حوزه که با ما همکاری داشته‌اند را به کشور معرفی کنیم؛ چرا که قطعا می‌تواند نتایج خوب و مفیدی را برای استان ما داشته باشد و همچنین به رونق و شکوفایی این استان نیز کمک خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: مدیران فاوا که در چند روز اخیر میهمان ما بودند هیچ یک از آن‌ها باور نمی‌کردند که چنین کاری را انجام داده‌ایم و این طبیعی است زیرا تا وقتی که افراد از نزدیک نبییند، نمی‌توانند باور کنند که چه اتفاقات مهمی در این راستا شکل گرفته است.

نمایشگاه امسال متفاوت تر از سال گذشته بود

وی عنوان کرد: در واقع نمایشگاه امسال در حوزه‌های مختلف، جان‌دارتر و باکیفیت بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شد.

آل شیخ با بیان اینکه سال گذشته ما در حوزه زیر ساخت‌های خود با شرکت ایرانسل توافق کردیم، اظهار کرد: تفاوت دیگری که نمایشگاه امسال داشت، همکاری با آستان قدس در حوزه املاک بود و از همه مهمتر هم، بخش دیگری را تحت عنوان«آپ شهر من» به زیر ساخت خود اضافه کردیم که از این طریق ما می‌توانیم ارتباط دو سویه داشته باشیم و بسیاری از فعالیت‌ها را در بخش خصوصی و مدل شهری توسعه دهیم.

حضور 50 استارت‌آپ در نمایشگاه ملی شهر هوشمند

محمد جواد رجائیان، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه این مراسم، اظهار کرد: در واقع در این دوره از نمایشگاه ، شاهد حضور 130شرکت‌ خصوصی و 50 استارت‌آپ‌ بودیم. همچنین علاوه‌بر حضور این استارت آپ‌ها و شرکت‌های خصوصی، از همراهی نهادهای مختلف به ویژه مرکز نوآوری شهرداری مشهد، مدیریت تحول سازمانی شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی که در این رویداد با آن‌ها تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، پارک علم و فناوری سجاد و همچنین استانداری که در این نمایشگاه حضور داشتند؛ تشکر می‌کنم.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی در قالب همایش ملی که به همت مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری مشهد برگزار شد، موجب شد که جمع زیادی از متخصصین مدیریت شهری از اقصی نقاط استان و کشور در این رویداد حضور داشته باشند.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: برگزاری شهر هوشمند باعث شد که جمع زیادی از دانشجویان و متخصصین حوزه نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و ارتباطات هم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به دلیل مشارکت‌ها و استقبال خوبی که از سوی بخش‌های خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی شد به عنوان یکی از نمایشگاه‌های پر افتخار مشهد ثبت خواهد شد. امیدوارم همدلی و همگرایی که در نمایشگاه به وجود آمد تداوم داشته باشد و نمایشگاه شهر هوشمند مشهد هم به عنوان برند ملی و بعدها به عنوان برند بین‌المللی شناخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.