• شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98110503145
  • خبرنگار : 50026

یک کارآفرین جوان خراسان جنوبی عنوان کرد:

هر خانواده ایرانی، یک کارخانه

هر خانواده ایرانی، یک کارخانه

ایسنا/خراسان جنوبی یک کارآفرین جوان در خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی من در شروع کارم شعار، " هر خانه ایرانی؛ یک کارخانه " بود؛ یعنی هر خانواده باید محصولی را تولید کند چرا که این امر به اقتصاد کشور و رفع مشکلات جوانان کمک ارزنده‌ای می‌کند.

حسین محروم، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سن ۱۸ سالگی فعالیت خود را در زمینه‌های تولیدی و کارآفرینی آغاز کردم.

وی ادامه داد: اولین فعالیتم را در۱۸ سالگی در زمینه تولید یک سری از محصولات الکترونیکی مانند تولید منبع تغذیه شروع کردم که این محصولات تماما طراحی خودم بود که با شروع این فرآیند به تدریج وارد عرصه‌های مختلف دیگری در زمینه تولید و کارآفرینی شدم.

این کارآفرین با اشاره به فعالیت در مناطق محروم و روستایی، تصریح کرد: سختی‌های بسیاری را در این راه تجربه و راه‌های مختلفی را نیز طی کردم تا به مقصودم رسیدم.

محروم ادامه داد: این امر باعث شد تا پس از گذشت یک سال و نیم از شروع کار خود برای گسترش، ایده جدیدی را آغاز کنم که کارگاه‌های کوچکی را در مناطق مختلف ایجاد و به افراد آموزش تولید محصولات را ارائه کردم.

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی این کارگاه‌ها تبدیل به چندین کارگاه بزرگ شد و ایده‌ام سبب حضور در مسیر تسهیل‌گری شد، افزود: در این زمان با همکاری نهادهای مختلف تیم ظرفیت‌سنجی را تشکیل دادم که با توجه به ظرفیت‌های مختلف هر منطقه ایده‌های جدیدی در زمینه کسب و کار به همراه آموزش به مردم ارائه کردیم.

محروم بیان کرد: در مناطقی که شاید کمتر کسی باور داشت که این مناطق می‌تواند به قطب‌های تولیدی تبدیل شود، فعالیت کرده و نتیجه گرفتیم.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های کوچک تولیدی پایه‌های اقتصاد هر کشور را تقویت می‌کنند، یادآور شد: با حضور در مناطق مختلف کشور مخصوصا مناطق محروم به جدیت به دنبال رفع مشکل بیکاری بودم چراکه عامل اصلی مشکلات اجتماعی، بیکاری و فقر افراد است.

این کارآفرین با بیان اینکه کارآفرینی به معنای داشتن هنر از هیچ، همه چیز را ساختن است، تصریح کرد: کارآفرینی با مفهمومی که امروزه جوانان در فضای مجازی که مفهمومی کاملا غیرواقعی یا همان رویای یک شبه ثروتمند شدن است را نباید اشتباه بگیرند، چرا که کسب و کارها حاصل ایده‌های خارق‌العاده و یا تشکیلات عظیم نیستند که موفق می‌شوند.

محروم یادآور شد: کسب و کارها موفق می‌شوند چراکه آموزش دیده‌اند و هدفمند ایجاد شده‌اند و افراد اگر تونایی شناخت ظرفیت‌های اطراف خود را داشته باشند به هیچ وجه نیازی به انجام یک کار خارق العاده نیست.

وی خاطرنشان کرد: افراد برای موفقیت باید توانایی‌های خود و محیط اطراف خود را به صورت هدفمند بازیابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.