• دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98110705421
  • خبرنگار : 50188

فرماندار رفسنجان:

رسانه ها باید با بصیرت اخبار را منتشر کنند

رسانه ها باید با بصیرت اخبار را منتشر کنند

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: رسانه ها باید با بصیرت اخبار را منتشر کنند، ممکن است یک مدیر و کارشناس خطایی انجام دهد و تصمیم اشتباه بگیرد، نباید با ابزاری که در دست داریم هرچه خواستیم نشر دهیم.

مجید فصیحی هرندی عصر امروز ۷ بهمن ماه در همایش روابط عمومی های شهرستان رفسنجان در فرهنگسرای شهر سرچشمه با گرامیداشت یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بزرگترین کسی که به صورت عملی توانست رابطه بین جهان اسلام را برقرار کند شهید حاج قاسم سلیمانی بود و وی در برقراری ارتباط صمیمی و رسمی، استاد بود در مسیری که اعتلای دین بود به درستی و صحت حرکت کرد که بهتر است رهروی وی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی ها در دستگاه های دولتی و بخش خصوصی، بیان کرد: روابط عمومی ها نقش بسیار حساس دارند که رسالت کسب اطلاعات و انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و اطلاع رسانی به موقع و شفاف در جامعه جهت جلب رضایت عمومی مهم است.

وی افزود: هر نهادی باید جایی داشته باشد و خدماتش را به جامعه انتقال دهد فلسفه وجودی هر دستگاهی این است که هر نهادی یک سری مخاطب دارد و اگر مردم و قشر هدف که در بخش های خصوصی و دولتی خدمات می گیرند رضایت مندی داشته باشند پس معلوم می شود روابط عمومی نقش مهم خود را به خوبی ایفا کرده است.

فصیحی هرندی تصریح کرد: وقتی مردم از مسولین راضی باشند کمک کننده است، رسانه ها باید با بصیرت اخبار را منتشر کنند، ممکن است یک مدیر و کارشناس خطایی انجام دهد و تصمیم اشتباه بگیرد، نباید با ابزاری که در دست داریم هرچه خواستیم نشر دهیم.

فصیحی هرندی با بیان اینکه در جنگ تمام عیار با استکبار جهانی هستیم و در دنیا در حال نبرد و چالش هستیم، تصریح کرد: این جنگ از قدیم بین پیامبران، ائمه اطهار(ع) و افراد عدالتخواه و عده ای طاغوت و ظالم بوده و هست پس اگر فقط به مادیات بسنده کنیم مستکبریم، اگر بدانیم زندگی ابدی و راهی برای رسیدن به سعادت وجود دارد و ظلم ستیز و استکبارستیز باشیم به سعادت می رسیم.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: سرعت عمل و صادق بودن و به موقع اطلاع رسانی کردن، حفظ ارتباط بین روابط عمومی ها و رسانه ها از وظایف روابط عمومی ها و رسانه ها باشد دستگاه ها خدمات زیادی را ارائه می دهند، رسانه ها به انتشار و عملکرد اهمیت دهند تا در جامعه امیدواری تزریق  شود.

فصیحی هرندی روابط عمومی ها را هوش و چشم دستگاه دانست که باید بینا، بصیر، شنوا و تحلیلگر باشند، در ادامه افزود: بصیرت را با پیروی کورکورانه اشتباه نگیریم رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید تحلیل داشته باشیم لذا روابط عمومی ها حساس و تحلیلگر باشند و با مطبوعات و رسانه ها در ارتباط باشد.

وی عنوان کرد: نشریه ای الکترونیکی یا کاغذی در رفسنجان راه اندازی شود تا روابط عمومی های ادارات عملکردهای خود را در آن منتشر کنند و بتوانیم در راستای رفع مشکلات مردم تلاش داشته باشیم.

فصیحی هرندی با تأکید بر اینکه از خدشه دار شدن عزت و آبروی مردم باید بشدت پرهیز کرد، اضافه کرد: برای روابط عمومی ها توانایی و صراحت، شجاعت، بصیر و اهل تحلیل و مطالبه گر بودن مد نظر باشد؛ همچنین انجمن روابط عمومی های رفسنجان باید فعال شود و با رسانه ها ارتباط بگیرد و جلوی اطلاعات کاذب را بگیرد.

به گزارش ایسنا، عباس تقی‌زاده مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این همایش اظهارکرد: بالغ بر ۴ میلیارد نفر جمعیت در جهان به فضای مجازی و اینترنت دسترسی دارند و در ایران نیز بیش از ۴۰ میلیون نفر به تلگرام و ۳۰ میلیون نفر به سروش و ایتا دسترسی دارند؛ بهترین راه اطلاع رسانی از رفتار و کردار، نصایح و بینش شهید سلیمانی و دیگر شهدا همین فضای مجازی است و افراد بیشتر با موبایل سرو کار دارند.

وی عنوان کرد: درک مشترک روابط عمومی با مدیر مهم است، بهترین حالت این است هر دو قوی باشند و سیستم مدیریتی خود را با روابط عمومی و بالعکس همراهی کند، در حدی باید کار کنیم که مثل بومرنگ به سمت خودمان، برنگردد.

تقی زاده تصریح کرد: رسانه ها که تبلیغ می کنند رهبران فکری این رسانه ها قشرهای مختلفی از جمله زنان خانه دار، بازنشستگان، کارمند، معلم، دکتر و ... هستند که این رسانه را درک می کنند اما برای درک بهتر و بیشتر رسانه ها پس از درج خبر میزگرد و گفتگو با منابع مختلف برگزار کنند و از زوایای مختلف موضوعات را بررسی و تحلیل کنند تا بحث مورد نظر در جامعه برای افراد بیشتر باز شود.

وی بیان کرد: در حوزه ارتباطات رسانه ای؛ نماز جمعه، مساجد، بازار و مراسم های سنتی سرمایه های ما هستند و نباید از بین بروند مردم دوست دارند که مسئولان را در جامعه در این محافل ها ببینند، تا مسئولان در جامعه نباشند درد جامعه را نمی فهمند.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها و رسانه ها باید برنامه سالانه برای خود داشته باشند، یادآور شد: جدای از حیطه وظیفه ای خود کارها و فعالیت های خلاقانه داشته باشند، امروزه مخاطب، منفعل نیست و مخاطب کنشگر و فعال داریم مخاطبی که خودش تولید محتوا می کند.

تقی زاده با تأکید بر اینکه جلسات باید با حضور رسانه ها برگزار شود تا ذهنیت ها مخدوش نشود گفت: نوآوری، صداقت و سرعت ازویژگی های روابط عمومی و رسانه هاست در جامعه اطلاعاتی ۱۹۷۰ به بعد قرار داریم جامعه دانا محور، اما بشر اولیه رسانه اشاره ای و تصویری داشت بعد رسانه نوشتاری به صورت کتاب و مطبوعات، سپس رسانه صوتی و تصویری رادیو و تلویزیون الان هم رسانه دیجیتال پا به عرصه گذاشته است؛ از هر رسانه ای که می توانیم باید استفاده کنیم و به افکار عمومی باید احترام گذاشت.

درگیر جنگ نابرابر و سخت اقتصادی هستیم

به گزارش ایسنا، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این همایش با اشاره به اینکه تاریخچه روابط عمومی از صنعت و از قرن بیستم شروع شده است، گفت: نقش روابط عمومی بسیار حساس و خاص است.

حسین احمدی افزود: تاریخچه روابط عمومی از صنعت و از اوایل قرن بیستم آغاز شد و با نشر آگهی و اخبار الان گسترده شده است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی در هر سازمانی ارائه عملکرد به جامعه هدف است تا بازخوردی مفید و مثبت داشته باشیم ادامه داد: اگر امروز در مجتمع مس عملکرد خوبی داریم باید آن را به موقع و شفاف و واقعی نشر دهیم.

احمدی افزود: نقش روابط عمومی از قرن بیستم رو به رشد است و طی ۸ سال اخیر این نقش حساس و خاص  شده و روابط عمومی ها باید آنلاین باشند، هرچه سازمان بزرگتر باشد نقش روابط عمومی شاخص تر است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه ما در صنعت مس کار تولیدی داریم بیان کرد: تلاش می کنیم از حواشی دور باشیم تا عملکرد ملی زیر سوال نرود، به روز بودن، همراه بودن، تحلیل داشتن  و احساس داشتن روابط عمومی ها اهمیت دارد؛ روابط عمومی مس با روبط عمومی اداره فرق دارد ارتباطاتی که با سازمان های مختلف در سطح کشور دارد محیط کاری و ... را باید در نظر بگیریم.

احمدی با اشاره به اینکه الان درگیر جنگ نابرابر و سخت اقتصادی هستیم، تصریح کرد: در موفق  شدن در این جنگ کمک و همراهی روابط عمومی ها و رسانه ها را می طلبیم تنها ما نمی توانیم در خط مقدم باشیم، ما را در این نبرد تنها نگذارید کار ما داخلی سازی، بومی گرایی و تولید است اما امکان دارد بحث هایی برای ما ایجاد شود ما را کمک کنید؛ همچنانکه در دفاع از حرم یا کمک به سیل زدگان مردم و همه جامعه کنار هم هستند و موفقیت را به دنبال دارد.

مدیر مجتمع مس سرچشمه همچنین با بیان اینکه در آستانه ورود به انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس هستیم، افزود: صنعت مس وارد بحث سیاسی نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.