• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98112719596
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

جذب و آموزش ۳۶ هزار کودکان بازمانده از تحصیل در سال جاری

جذب و آموزش ۳۶ هزار کودکان بازمانده از تحصیل در سال جاری

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل و توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی ـ تربیتی به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های سال ۹۸ نام برد.

به گزارش ایسنا، معاونت آموزش ابتدایی گزارش عملکرد یک‌ساله این معاونت را در سه محورآمار فعالیت‌های انجام‌شده، فعالیت‌های شاخص و موفقیت‌های ملی و بین‌المللی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش معاونت آموزش ابتدایی، افزایش شاخص‌های عملکردی در توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، ارتقای شایستگی‌های دانش آموزان، ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی داشته است که در ادامه به بخشی از آن اشاره خواهد شد.

توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ ، افزایش شاخص نرخ ثبت‌نام خالص دوره ابتدایی به ۹۸،۱۸ درصد، جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان تارک و بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، جذب و آموزش ۳۴۵ هزار و ۴۱ نفر از اتباع خارجی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله این اقدامات است.

بر اساس این گزارش همچنین اجرای فعالیت درس پژوهی برای ۳۲ درصد از معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، توانمندسازی معلمان در ۲۳ هزار و ۵۵۹ کلاس در راستای اجرای مطلوب برنامه درسی قرآن، راهبری معلمان در اجرای تلفیق برنامه آموزش آداب و مهارت‌های زندگی و تکالیف مهارت محور در ۲۷۷ هزار و ۳۳۳ کلاس درس، ارتقای شایستگی‌های دانش آموزان دوره ابتدایی و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی، مشارکت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز با اجرای فعالیت‌های پروژه‌های علمی دانش آموزان، اجرای فعالیت تکالیف محور به‌منظور ارتقای مهارت‌های موردنیاز فردی و اجتماعی دانش آموزان و اجرای فعالیت عید و داستان با مشارکت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز نیز از فعالیتهای انجام شده است.

یادگیری مادام‌العمر و توسعه یادگیری به فعالیت‌های خارج از کلاس درس در ۵۲ هزار کلاس درس، استقرار اتاق‌های بازی و یادگیری در مدارس و مراکز پیش‌دبستانی در یک هزار مدرسه، ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، اجرای طرح تدبیر در ۲۸ هزار و ۷۵۰ مدرسه، اجرای طرح کارآمد در ۱۷۶ مدرسه، ارتقا کیفیت آموزش در کلاس‌های چندپایه روستایی، عشایری و مرزی با به‌کارگیری ۲ هزار و ۸۷۸ راهبران آموزشی – تربیتی، توسعه و گسترش روش‌های نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی، نرخ پوشش در دوره پیش‌دبستانی ۷۴،۲ درصد، جذب ۲ هزار و ۳۲ نفر از دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل، موفقیت‌های ملی و بین‌المللی هم از دیگر اقدامات صورت گرفته نام برده شده است.

همچنین به افزایش انسداد مبادی بی‌سوادی و کاهش میزان افت تحصیلی و تکرار پایه مناطق لازم التوجه، افزایش جذب نوآموزان مناطق نابرخوردار دوزبانه، روستایی، عشایری و حاشیه شهرها و جذب حداکثری و رایگان نوآموزان مناطق محروم و صعب‌العبور هم از دیگر مواردی است که معاونت ابتدایی در تشریح اقداماتش در سال جاری به آن اشاره کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.