• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 98121914283
  • منبع : نمایندگی مازندران

عضو هیئت علمی گروه مدیریت گردشگری دانشگاه مازندران مطرح کرد

بهداشت و سلامت مردم مهم‌ترین اقدام کسب و کارهای گردشگری در مازندران

بهداشت و سلامت مردم مهم‌ترین اقدام کسب و کارهای گردشگری در مازندران

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه مدیریت گردشگری دانشگاه مازندران معتقد است: بهداشت و سلامت مردم این استان مهم‌ترین اقدام کسب و کارهای گردشگری است.

محمود حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری کرونا نه تنها در ایران بلکه صنعت گردشگری دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: تمام کشورهایی که تعداد گردشگری آن‌ها کم بوده هم تحت تاثیر قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال کشور چین بازار بزرگی برای اروپائیان بوده که به علت بیماری کرونا به تعطیلی کشانده شد بنابراین کشور ما هم نمی‌تواند مردم را به زور مجاب کند که حتما به سفر بروند.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت گردشگری دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه خیلی از مردم برای پیشگیری از این بیماری در خانه خود هستند و جایی نمی‌روند، گفت: تنها راه کسب و کارهای گردشگری این است که با این پدیده کنار بیایند و از ابزارهایی که برای معرفی برندینگ کسب و کار وجود دارد استفاده کنند یعنی در حال حاضر تبلیغ برای فروش محصولات ضرری را به همراه خواهد داشت.

حسن‌پور تاکید کرد: کسب و کارهای گردشگری می‌توانند از طریق بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ (خدمات تجارت الکترونیک) مسئولیت اجتماعی خودشان را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در شرایطی که کشور ما دچار بیماری کرونا است، کسب و کارهای گردشگری می‌توانند در این ایام اسپانسری یک شرکت تحقیقاتی مرتبط با مقابله با بیماری کرونا را بر عهده گیرند و روی محصولات آن شرکت تبلیغ کنند تا از این طریق درآمدی را به دست آورند.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت گردشگری دانشگاه مازندران ادامه داد: بهتر است تبلیغات کسب و کارهای گردشگری بر روی محصولاتی که این روزها مثل ماسک و تجهیزات بهداشتی توزیع می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد بنابراین چنین امری می‌تواند بهترین برند برای کسب و کارهای گردشگری شود.

حسن‌پور با اشاره به اینکه رونق کسب و کارهای گردشگری با یک تبلیغ ساده میسر نمی‌شود، افزود: این روزها کسب و کارهای گردشگری در پیام‌های تبلیغاتی باید طوری رفتار کنند تا مشخص شود اینگونه کسب و کارها هم به فکر بهداشت و سلامت مردم هستند.

وی یاد آور شد: وقتی کسب و کارهای گردشگری به پیشگیری این بیماری (کرونا ویروس) اهمیت دهند، می‌توانند بعداز رفع آن در ذهن مردم آن تبلیغات را جا بزنند که نشان دهند سلامتی مردم برایشان مهم بوده است و بعداز رفع این بیماری برندی را برای خود درست کرده و برای همیشه در ذهن مردم ماندگار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.