• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99011105386
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل:

منازل مبتلایان به کرونا گندزدایی می‌شود

منازل مبتلایان به کرونا گندزدایی می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با تصمیم شورا و شهرداری اردبیل و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی منازل افرادی که دچار بیماری کرونا شده‌اند، گندزدایی می‌شود.


علیرضا پوستی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: همکاران ما در سازمان آتش‌نشانی در یک ماه اخیر اقدامات موثر و مفیدی را در راستای ضدعفونی و گندزدایی مناطق شهری انجام داده‌اند که جای سپاس و قدردانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: این نیروها در ساعت خلوت مناطق مختلف شهر را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند که با خلوت شدن شهر این کار به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.
رئیس شورای شهر اردبیل افزود: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و همراهی شورا و شهرداری منازل و محلات پرخطری که در آن افراد مبتلا به کرونا زیاد مشاهده می‌شود، گندزدایی شده و عملیات ضدعفونی انجام می‌شود.
پوستی از اختصاص 350 میلیون تومان اعتبار از محل شورا و شهرداری برای خرید وسایل و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی خبر داد و بیان کرد: این تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند، گذاشته می‌شود تا اقدامات خود را به شایستگی انجام دهند.
وی تصریح کرد: در روزهای گذشته با قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نشستی را داشتیم که قرار شد یک دستگاه تنفس مصنوعی با تامین اعتبار از سوی شورا و شهرداری اردبیل خریداری و در اختیار آنها قرار گیرد.
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با این اقدام تست غربالگری حتی برای افرادی که بدون علامت ناقل این بیماری هستند، انجام می‌شود تا یک غربالگری عمومی در سطح شهر اتفاق بیفتد.

جلوی ترافیک و تردد در شهرک‌ها و مناطق شهری گرفته می‌شود
پوستی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اهالی اردبیل که با ماندن در خانه در شکست کرونا یاریگر مسئولان هستند، اظهار کرد: ما از روز اول به مسئولان شهری اعلام کردیم که نسبت به حفظ آرامش روانی شهروندان با ایجاد محدودیت‌های ترددی اقدام کنند که متاسفانه این کار انجام نشد.
وی بیان کرد: در نامه‌ای که به استاندار اردبیل نوشتم خواستار کاهش تردد وسایط نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس و تاکسی شدیم تا دسترسی مردم به مرکز شهر کمتر شود.
رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: اگر هفته‌های قبل این کار انجام می‌شد و مردم کمتر در شهر تردد می‌کردند امروز وضعیت‌مان به مراتب بهتر از این بود ولی از هفته قبل با کاهش بار ترافیکی در محدوده مرکزی شهر متاسفانه این ترددها به شهرک‌ها کشیده شد که وضعیت شهرک آزادی و فلسطین بسیار نگران‌کننده بود.
پوستی گفت: از شهرداری منطقه سه خواستیم تا چراغ‌های شهرک آزادی و جاذبه‌های این منطقه را خاموش کرده و آنها را به حداقل برساند تا با همراهی پلیس آرامش روانی شهروندان شهرک آزادی برقرار شود.
وی افزود: در روزهای گذشته عده‌ای بدون توجه به شرایط قرنطینه خانگی اقدام به ترافیک شدید در این شهرک و برخی اقدامات ضدآرامش روانی مردم کرده بودند که جلوی این کار از روز گذشته گرفته شده و در روزهای آینده اجازه نخواهیم داد عده‌ای بخواهند نظم و انضباط و آرامش روانی مردم را به هم بزنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha