• دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99020100194
  • خبرنگار : 50336

ورزش در خانه

آموزش حرکت‌هایی که در منزل توان بدنی را ارتقا می‌بخشد

آموزش حرکت‌هایی که در منزل توان بدنی را ارتقا می‌بخشد

ایسنا/قم مدرس تربیت بدنی و آسیب شناسی ورزشی دانشگاه آزاد قم گفت: با ورزش کردن در خانه از آسیب‌های جسمی قرنطینه در امان بمانید

سید سجاد کاظمی در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: در دوران قرنطینه بسیاری از مردم فعالیت های بسیار زیادی در فضای مجازی دارند که می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر روی بدن و آمادگی جسمانی انسان داشته باشد.

وی افزود: برای جلوگیری و کاهش این آسیب ها باید در دوران قرنطینه خانگی حرکات ورزشی و کششی را در خانه انجام دهد. در ادامه تعدادی از این حرکات را برای انجام در خانه معرفی می کنیم:

مقابل دیوار نشستن

وی گفت: این تمرین بر افزایش استقامت ران‌ها تمرکز دارد و نحوه انجام دادن آن به اینصورت است که حدود ۶۰ سانتی‌متر از یک دیوار محکم فاصله بگیرید و کمرتان را به آن تکیه دهید، سپس باسن را به سمت پایین بکشید به گونه‌ای که پاها زاویه ۹۰ درجه پیدا کنند و کف پا کاملا روی زمین باشد؛ وضعیت بدن در این حالت باید مانند زمانی باشد که روی یک صندلی نشسته‌اید.

این کارشناس ورزشی بیان کرد: این وضعیت را برای مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید، همچنین حرکت را ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۱۵ ثانیه تکرار کنید.

 حرکت پلانک

کاظمی اظهارکرد: این حرکت روش مؤثری برای درگیر کردن تمام بخش جلویی بدن است و به اینصورت انجام می شود که بدن را در وضعیت افقی و در صورتی قرار دهید که شکم روبروی زمین قرار گیرد، همچنین بدن را به گونه‌ای نگه دارید که وزن بدن روی بازوها و انگشتان پا باشد و حواستان باشد که باسن را به سمت بالا و در راستای بدن نگه دارید، نباید اجازه دهید باسن به سمت پایین کشیده شود.

وی افزود: این وضعیت را برای مدت ۳۰ ثانیه حفظ کنید، در این وضعیت بیشترین فشار باید در شانه‌ها و عضلات مرکزی احساس شود، حرکت پلانک را ۴ مرتبه و هر بار به مدت ۱۰الی ۳۰ ثانیه تکرار کنید.

حرکت نگه داشتن وزنه در بالای سر

وی گفت: این حرکت مقاومت ماهیچه‌ای شانه‌ها را به چالش می‌کشد و برای انجام این حرکت باید دست‌ها را به بالای سر ببرید و وزنه ای را ثابت نگه دارید، مطمئن باشید که دست‌ها کاملاً صاف و به خوبی کشیده شده باشند، اگر آرنج را خم کنید عضلات دیگری (دو سر و سه سر بازو) درگیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: وزنه را برای مدت ۳۰ ثانیه بالای سر نگه دارید.این حرکت را ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه تکرار کنید که البته هر شخص بر حسب توان خودش میتواند مکث داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.