• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99023122332
  • خبرنگار : 50107

مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی خبر داد؛

تشکیل هزار و 403 پرونده تخلف در طرح ضیافت ماه رمضان

تشکیل هزار و 403 پرونده تخلف در طرح ضیافت ماه رمضان

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما از ابتدای ماه رمضان تا 29 اردیبهشت، 22 هزار و 895 مورد بازرسی در استان و 13 هزار و 410 مورد در مشهد را رد طرح ضیافت انجام دادیم که منجر به هزار و 403 پرونده تخلف در استان و 892 پرونده در مشهد شده است.

مهدی مقدسی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص طرح ضیافت، اظهار کرد: ماه رمضان امسال به دلیل کرونا صددرصد با تمام ماه‌های رمضان سال‌های دیگر متفاوت بود، اقتصاد نیز نسبت به دلیل این بیماری و قرنطینه‌هایی که اتفاق افتاده بود، دچار وقفه شد. از طرف دیگر وقتی ما وارد ماه رمضان و هر مناسبت دیگری می‌شویم، هر کدام از این شرایط زمانی یک‌سری تقاضاهای خاص خود را اضافه می‌کند.

وی افزود: ما در ماه رمضان کالاهای خاصی مانند زولبیا و بامیه، حلیم و شله، خرما، حبوبات و ارزاق عمومی را داشتیم که به عنوان تخصصی مصرف ماه رمضان بود و مردم در این محصولات متفاوت‌تر از سال‌های دیگر خریدهای خود را انجام می‌دادند.

مقدسی با بیان اینکه ما از ابتدای ماه رمضان تاکنون در طرح نظارتی ضیافت اقداماتی را داشتیم، عنوان کرد: ما از یک هفته قبل از ماه رمضان یعنی از ابتدای اردیبهشت، عملیات اجرایی نظارت بازار در ماه رمضان و بررسی‌های خود را شروع کردیم. تا 29 اردیبهشت، 22 هزار و 895 مورد بازرسی موردی توسط اصناف و سازمان صمت از بنگاه‌های اقتصادی در استان و 13 هزار و 410 مورد در مشهد صورت گرفته که اولویت با کالاهای مورد مصرف ایام ماه رمضان بوده است.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از بازرسی‌های صورت گرفته، هزار و 403 مورد تخلف گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب و کم‌فروشی در استان داشتیم که 892 مورد مربوط به مشهد بوده، ارزش ریالی پرونده‌ها نیز 122 میلیارد ریال است. از بازرسی‌های انجام شده، 592 مورد در قالب گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، اصناف، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم‌پزشکی، دامپزشکی و اماکن بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه آرد و نان سه هزار و 19 بازرسی در استان داشتیم که 82 واحد متخلف بودند، 836 مورد در زمینه شله و حلیم بازرسی کردیم که 10 مورد تخلف کشف شد و عمدتا گران‌فروشی بود. هزار و 490 بازرسی در زمینه زولبیا و بامیه و خرما انجام شده که 12 مورد متخلف بودند. شکایاتی که در این بازه زمانی از مردم دریافت کردیم، چهار هزار و 486 مورد بوده که همه را پیگیری و بررسی کردیم، برخورد قانونی نیز صورت گرفته است. بیشترین تماس‌های تلفنی ما در خصوص گران‌فروشی نان، میوه، ارزاق عمومی به ویژه برنج پاکستانی، حبوبات، زولبیا و بامیه، خرما و شله و حلیم بوده است.

مقدسی بیان کرد: پرونده‌ها را با سرعت و در کمترین زمان ممکن به دستگاه‌های رسیدگی‌کننده ارسال کردیم که عموما تعزیرات حکومتی بوده و برخی پرونده‌ها که تخلف گسترده‌تری داشتند و عمدتا تقلب بوده را به دادگاه انقلاب فرستادیم که در حال رسیدگی است تا این رسیدگی‌ها و برخوردها موجب سخت‌تر شدن فضا برای این متخلفان شود.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این مقطع با افزایش قیمت‎هایی روبه‌رو بودیم. تکلیف و وظیفه قانونی ما مبارزه با گران‌فروشی است که حتی در این فضای افزایش قیمت نیز درصد سود قانونی را رعایت نمی‌کنند. در مقطعی که واحدهای صنفی موظف به تعطیلی بودند، برخی از این واحدها بدون مجوز اقدام به بازگشایی کردند که منجر به 700 پلمب و 10 هزار اخطار شد.

وی در خصوص بازرسی‌ها در حوزه کالاهای سلامت‌محور در زمان کرونا، گفت: ما از اسفند ماه به این حوزه ورود کرده و پرونده‌های متعددی هم داشتیم که در حوزه برخورد با احتکار بود. چهار هزار و 750 بازرسی انجام دادیم، 192 پرونده به ارزش 11 میلیارد ریال تنظیم کردیم و به مراجع قضایی فرستادیم.

مقدسی در خصوص تماس‌های تلفنی مردم با 124 در حوزه خودرو، تصریح کرد: تاکنون تماس‌های متعددی با 124 داشتیم. به این دلیل که تا 3 خرداد به آنها فرصت داده شد تا خودروی خود را در بازار عرضه کنند، تنها یک یا دو مورد را اقدام کردیم و باید منتظر بمانیم تا از 3 خرداد هر خودرویی که در مکان خود نباشد یا در نمایشگاه و سوله‌ای خودروی صفر بلاتکلیفی بماند، تحت عنوان احتکار با آنها برخورد کرده و توقیف می‌کنیم، دستگاه قضایی نیز این آمادگی را دارد.

مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: مردم می‌توانند با شماره‌های 110، 124 و 135 تماس بگیرند و تخلفات در زمینه خودرو را گزارش کنند، سایت 124.ir نیز شکایت‌‎ها را دریافت می‌کند. روزی 3 تا 4 تماس در روز با 124 گرفته می‌شود، 10 تماس در زمینه احتکار خودرو طی سه روز گذشته با 124 صورت گرفته شده که تاکنون 6، 7 مورد را بررسی کردیم و دو مورد مثبت بوده است، همچنین روزی 14 مراجعه مستقیم توسط مردم برای شکایت در زمینه عدم تحویل خودرو داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.