• پنجشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99030100574
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام:

مدیران از گفتار درمانی و نوشتار درمانی گذر کنند

مدیران از گفتار درمانی و نوشتار درمانی گذر کنند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: مدیران با گذر از گفتار و نوشتار درمانی وارد میدان عمل شوند و مشکلات مردم را حل کنند

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با روابط عمومی های استان، اظهار کرد:  ما سه واقعه که همراه با سه حرکت عظیم همراه شد را تبدیل به فرصت نمودیم اولین ان سیل بود که از آن فرصتی برای جذب اعتبارات و عمران و آبادانی استان ساختیم دوم مراسم اربعین بود که با وحدت و هم افزایی آن را تبدیل به یک حماسه بزرگ کردیم و امروز چالش کرونا را به بهانه ای برای نزدیک کردن دلها به هم مبدل ساختیم تا وحدت و همدلی بسیار قوی در استان ایجاد شود که در سه مورد ذکر شده نقش رسانه ها و روابط عمومی ها برجسته و بی بدیل بوده است.  
وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار به روابط عمومی ها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، گفت: مدیران دقت کنند بهترین افراد و نخبه ها را در حوزه روابط عمومی به کار گیری کنند چون عملکرد روابط عمومی در عملکرد سازمان تاثیر گذار است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه  روابط عمومی ها انتقادات را به مدیران انتقال دهند، ادامه داد: بدترین شیوه ی مدیریت توجیه گری است و اگر مدیر به جای پذیرش واقعیت به دنبال توجیه باشد بدترین روش مدیریت است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: روابط عمومی مشاور امین مدیر است و باید این مهم در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد 
 
وی با بیان اینکه کار کمیته رسانه ای در بحث کرونا موفقیت آمیز بود، ادامه داد: همه ی ارکان نظام در استان و دستگاههای اجرایی به بهداشت و درمان کمک کردند و  آمار ها در بحث کرونا در حال کاهش است البته نواسانات هم وجود دارد. دراین زمینه باید تلاش بیشتری داشته باشیم که صدای ما بیشتر به مرکز در زمینه کرونا برسد.

استاندار ایلام ادامه داد: روابط عمومی باید جامعه شناسانه، روان شناسانه و هنرمندانه نسبت به انجام کار ها اقدام کنند چون روابط عمومی پیشانی سازمان هستند و بایست باظرافت و هنرمندی عملکرد دستگاهها را منعکس کنند و به همین ظرافت و هنرمندی مشکلات را انعکاس دهند. 

سلیمانی با بیان اینکه مدیران باید با کمک روابط عمومی ها به موقع مشکلات را بپذیرند و در صدد رفع آنها باشد و به دنبال دلیل، بهانه و توجیه نباشند و بلکه له دنبال رفع مشکل باشند، گفت: روابط عمومی از اینکه بخواهد مشکلات را به مدیر سازمان بگوید  ترس نداشته باشد و مشکلات مردم را به مدیر منعکس  کند و ارتباط هنرمندانه و ظریفی بین مردم و مسئولین برقرار سازد.

وی ادامه داد: در خبرها ، عملکردها، مشکلات و اقدامات بیان شود و اخبار سطح پایین انعکاس داده نشود و مدیران هم باید از رویکرد گفتاری و نوشتاری گذر و به سمت عمل گرایی حرکت کنند
 
استاندار ایلام به نقش رسانه ها و روابط عمومی در برداشتن بروکراسی اداری از سر راه خدمتگذاری به مردم تاکید کرد و گفت: هدف و رسالت ما خدمت به مردم است و روابط عمومی ها این راه را می توانند تسهیل کنند و موانع را بردارند و فرهنگ سازی کنند.

سلیمانی ادامه داد: روابط عمومی ها چون ارتباطات قوی با مردم دارند مدیران را توجیه کنند و  اگر فردی مشکلی را بیان کرد مدیر دستگاه دنبال توجیه نباشد و  فقط به بیان تعریف و تمجیدها و خوبی ها نپردازند و اشکالات را نیزبیان کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.