به گزارش ایسنا، محمد علی انصاری در نشست خبری تشریح برنامه های سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: قرار بود این مراسم پس از سه سال که مصادف با ماه رمضان بود، در سطح پر شوری برگزار شود، اما ماجرای کرونا برنامههای مان را به هم زد و ما نیز به تاسی از سیره امام(ره) که به توصیه پزشکان اهمیت زیادی می دادند، مراسم سی و یکم را در حرم امام(ره) برگزار نمیکنیم.
وی ادامه داد: از این جهت بسیار متاسفیم که امسال نمیتوانیم پذیرای صدها هزار نفر از شیفتگان امام و مقام معظم رهبری در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی باشیم.
دبیر ستاد بزرگداشت امام(ره) ادامه داد: قدرت های بزرگ به ویژه جهانخواران چه بخواهند و چه نخواهند اندیشه و مکتب سیاسی امام(ره) و قدرت تربیتی مکتب ایشان یک واقعیت انکار ناپذیر است که گفتمان ایشان همچنان گفتمان غالب جهان است.
انصاری ادامه داد: جنگ ها، ناامنی ها و ناتوانی دولتها در مهار پدیده شوم داعش و سادهتر از آن ضعف دولت های مدعی در مهار یک ویروس که به بحران جهانی تبدیل شده است و آغاز رقابتهای اقتصادی، تسلیحاتی و فرهنگی ابرقدرت ها باعث شده میزان اثرگذاری مکتب و شخصیت امام(ره) در دنیای معاصر افزایش یابد. اما آمریکا، اسرائیل و برخی قدرتهای اروپایی و طرفداران آن به هیچ وجه دوست ندارند، امام انقلابی را به عنوان رهبری مثبتگرا، تحول گرا، مکتب ساز و الهام بخش بدانند.
انصاری ابراز تاسف کرد: البته برخی از دوستان و پیروان امام(ره) در انقلابی بودن ایشان و مردم دچار اشتباه شده اند. آنان انقلابی بودن را امری مقطعی و گذرا یا به تعبیر دیگر هیجانات اجتناب ناپذیر فصلی میدانند . در تحلیل بسیاری از آنها حوادث ابتدایی انقلاب مثل اخراج مستشاران آمریکایی از ایران و اعدام وابستگان و سرسپردگان رژیم شاهنشاهی مثل هویدا نشأت گرفته از هیجانات انقلابی تلقی شده و جالب تر آن که برخی افرادی که در آن دوران کاره ای بودند میخواهند خود را با این سخنان مبرا کنند و اسم این را هم می گذارند شور و احساسات انقلابی.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) ادامه داد: گروه دوم انقلابی گری را مترادف با فریاد گری، بر هم زدن نظم اجتماعات قانونی، حمله به مخالفان، بیرون کردن رقبا از صحنه به هر قیمت، پرخاشگری و هنجار شکنی چه در صحنه داخلی و چه در صحنه بین المللی و به تعبیر عموم مردم توجیح چوب و چماق می دانند.
وی ادامه داد: در حالی که در مکتب انقلاب انقلابیگری یعنی تحول خواهی، اصلاح گری، پویایی و تحرک، ریسکپذیر شدن جامعه، تقویت غرور ملی، بالندگی و سازنده بودن. در مکتب انقلابی امام(ره) پرخاشگری و باز کردن دهان و فحاشی، هنر نیست.
وی متذکر شد: امام(ره) از ابتدای نهضت تا پیروزی انقلاب اسلامی، از پیروزی انقلاب تا رحلتشان و حتی در وصیت نامه سیاسی و الهی شان در ترسیم آینده انقلاب دنبال جامعه انقلابی بودند. اگر انقلابی گری را از سیره و زندگی امام(ره) حذف کنیم، نکته قابل اهمیتی برای عرضه به جامعه نخواهیم داشت. هویت نظام انقلابی و اسلامی ما به انقلابی بودن است و تمام تصمیمات کلیدی امام(ره) نشات گرفته از روحیه انقلابیگری بود. اعلام رسمی مبارزه امام(ره) با نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اولین اقدام انقلابی ایشان بود، در حالی که همه فکر می کردند با شکست روبرو می شود. امام(ره) همزمان با مبارزه با شاه مبارزه با آمریکا و اسراییل را هم مطرح کردند.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) با برشمردن شماری از تصمیمات انقلابی امام خمینی(ره) گفت: اعلامیه ها و فرمان های امام(ره)، ۱۵ خرداد ۴۲ و تمام دوران مبارزاتی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی، آمدن ایشان از فرانسه به ایران و احتمال سقوط هواپیمای ایشان در طول مسیر و انتخاب شورای انقلاب قبل از ساقط شدن دولت شاهنشاهی، فرمان شکستن حکومت نظامی و نظام شاهنشاهی و قاطعیت امام(ره) در جنگ تماماً از تصمیمات انقلابی ایشان بود.
انصاری خاطرنشان کرد: با قاطعیت می گویم هر کس بخواهد از نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه تفسیر سیاسی کند، به بیراهه رفته است. امام(ره) با تحلیل عمیق از شرایط کشور، دنیا، جنگ، قطعنامه و اجماع جهانی علیه ایران و در نظر گرفتن توانایی و ناتوانی بخش های مختلف داخلی کشور و مشورت با مقامات تصمیم انقلابی پذیرش قطعنامه را گرفتند.
دبیر ستاد بزرگداشت امام(ره) با اشاره به شیطنت های کشورهای استکباری گفت: دنیا تلاش زیادی کرد تا از امام چهره ای پرخاشگر و تند معرفی کند، اما حقیقت این است که هیچ کس روحیه غم خوردن و همراهی برای تامین کوچکترین نیازهای مردم را همانند امام(ره) نداشت. آن چیزی که جهانخواران را در همه صحنه ها متعجب کرده است همین روش های انقلابی توام با عقلانیت و اخلاق مداری امام امت است.
انصاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات عدیده و فراوان سازمان مجاهدین خلق خواست اسناد و پشت صحنه های تاریخی جنایت هایشان را منتشر کنند.
وی ادامه داد: معتقدم در تاریخ ملت ایران هیچ تفکری به پلیدی و کثیفی سازمان منافقین وجود نداشته است. آدم کشی در این کشور زیاد داشتیم اما اینکه در روز آغازین یک نهضت مردمی، عدهای شمشیر بکشند و در همه جا به قصد نابودی یک ملت پایگاه بزنند، جز از منافق ها سراغ ندارم. امروز هم هیچ تردیدی ندارم که داعش و صدامیان باقی مانده از رژیم بعث با منافقان همدست هستند.
وی در بخش پایانی سخنانش بار دیگر برنامه های ستاد مرکزی گرامی داشته امام(ره) را که پیشتر اعلام شده بود، بازخوانی کرد.
انتهای پیام
نظرات