• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99031005597
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس شورای شهر همدان:

مستندات شهردار همدان درباره سوالات اعضای شورا در دست بررسی است

مستندات شهردار همدان درباره سوالات اعضای شورا در دست بررسی است

ایسنا/همدان رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مستندات شهردار همدان درباره سوالات اعضای شورای شهر در دست بررسی است و اگر اعضاء قانع شدند رأی‌گیری در صحن شورا انجام نمی‌شود.

کامران گردان در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: براساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراها یک یا چند نفر از اعضاء می‌توانند از شهردار سوالاتی داشته باشند و شهردار نیز موظف است ظرف ۱۰ روز پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر سوالات از طرف چند عضو شورای شهر همدان مطرح شد و شهردار هم به آنها جواب داده و پاسخ‌ها در دست بررسی است.

گردان درباره بحث بین اعضای شورای شهر درباره سوال و جواب از شهردار در صحن شورا نیز اظهار کرد: بحث آن جلسه درباره این بود که آیا درباره پاسخ شهردار رأی گیری انجام شود یا خیر؟ و مقرر شد که این سه عضو مستندات شهردار را بررسی کرده و اگر قانع شدند نیاز به رأی گیری نباشد.

وی با اشاره اینکه مستندات ۱۰۰ صفحه‌ای شهردار همدان برای بررسی در خدمت این سه عضو قرار گرفته است، یادآور شد: اگر اعضاء پاسخ‌های شهردار را قانع کننده بدانند رأی‌گیری نمی‌شود در غیر این صورت در جلسه صحن شورا به رأی گذاشته خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه پرسش و پاسخ و نظارت بر عملکرد شهردار از اختیارات شورای شهر است و دلیل بر اختلاف بین اعضاء و شهردار نیست، گفت: برخی از دوستان مخالف این پرسش‌وپاسخ‌ها هستند در صورتی که این قضیه هیچ منافاتی با پاسخگویی شهردار ندارد.

گردان با تأکید بر اینکه در حال حاضر اختلافی بین اعضای شورای شهر و شهردار همدان وجود ندارد، گفت: خبر استیضاح شهردار گمانه زنی سایت‌های خبری بود و قصد اعضای شورای شهر سوال کردن از شهردار بود که او به سوالات پاسخ داده و در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر همدان طی دو هفته گذشته اقدام به طرح ۲۱ سوال از شهردار کردند و خواستار پاسخگویی او در صحن شورا شدند که ۱۴ پاسخ عباس صوفی به قانع کننده ‌بود و مابقی پاسخ ها در دست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha