• چهارشنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99031408766
  • خبرنگار : 50312

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم

مکتب امام، نقشه راهی برای رسیدن به سعادت در تمام جهان

مکتب امام، نقشه راهی برای رسیدن به سعادت در تمام جهان

ایسنا/قم مدیرکل تبلیغات اسلامی قم مکتب امام را مکتبی سرشار از فهم و اندیشه و منطق دانسته و پیروی از آن را راهی برای رسیدن به سعادت و جامعه‌ای سرشار از عدل و داد تلقی کرد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: وقتی از یک مکتب به خصوص در مورد حضرت امام خمینی صحبت می‌شود، در واقع از یک مبنا و بنا و روبنایی صحبت شده که مبتنی بر آن شخص، شخصیت و اقدامات یک انسان سازماندهی می‌شود.
وی افزود: بر اساس این سازماندهی اصول و چارچوبی ترتیب داده می‌شود که زمینه‌ ساخت نظامات اجرایی و فکری شخص مورد نظر را شکل می‌دهد، به این مجموعه مکتب گفته می‌شود که طبیعتا اصولی دارد، مکتب حضرت امام نیز از این قاعده مستثنا نیست و همه این موارد در مکتب امام نیز لحاظ می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: مکتب امام در واقع مکتبی است که یک بنای اجتماعی، سیاسی را مبتنی بر تفکر و عقلانیت سیاسی بنا کرده است و اساس آن بر اسلام ناب است که نظامی فلسفی و فکری دارد.
ایمان به خدا در مکتب امام
حجت الاسلام عزت زمانی اضافه کرد: از جمله مبانی مهم مکتب امام،ایمان به خداست، هر چیز دیگری غیر از خدا ناچیز و دورانداختنی است، هر آنچه که در مسیر خداوند قرار می‌گیرد مسیر و مبنای فکری امام است.
مردم سالاری در مکتب امام
وی توضیح داد: باور به مردم اصلی دیگر در مکتب امام است که امام خمینی به معنای واقعی نقش مردم در حکومت را نقشی اساسی می‌بیند؛ واقعیت این است که باور امام به جایگاه مردم از عمق نگاه معرفتی امام شکل می‌گیرد، یعنی تا مردم اراده نکنند هیچکس نمیتواند در کشور کاری انجام دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم اضافه کرد: همانند زمان ائمه اطهار که در آن هنگام نیز امام معصوم با وجود ضعف و ناتوانی مردم نمی‌توانست حکومت کند و باید مردم اراده می‌کردند تا امام بتواند امامت کند؛ به طور کلی در طول تاریخ نهضت امام، نقش مردم نقشی کلیدی و تاثیرگذار بود.
نقطه افتراق مکتب امام و دیگر مکاتب
حجت الاسلام عزت زمانی بیان کرد: تفاوت مکتب امام با سایر مکاتب، اصل دشمنی با طاغوت و دیگر مکاتبی است که بخواهد انسان را به ذلت بکشاند و از حکومت خدا خارج کند، انسان باید تحت ولایت الله باشد و هر کس که بخواهد مقابل این مسئله قد علم کند بدون شک طاغوت است.
وی افزود: امام، خدا را عامل موثر در عالم و فلسفه بعثت انبیا می‌داند، با تمام وجود در مقابل استکبار و طاقوت می‌ماند و حتی در این خصوص کلمه سازی هم می‌کند، همانند واژه اسلام ناب که در مقابل اسلام آمریکایی به کار برده است؛ در مکتب امام کسانی می‌آیند که اساسا ایرانی و مسلمان نیستند اما مواجهه‌ آنها با طاغوت آنان را زیر این پرچم گرد آورده است.
دعوت به حق و گسترش اسلام برای همه انسان‌ها
مدیرکل تبلیغات اسلامی توضیح داد: مبنای امام خمینی دعوت همه انسان هاست، درست همانند کاری که انبیا انجام می‌دادند، در واقع در عالم همه سطوح مورد خطاب امام برای تبلیغ و دعوت به اسلام ناب بودند؛ صدور انقلاب شعار امام بود، نه به معنای کشور گشایی بلکه به آن معنا که حرف حق باید به گوش تمام مردم جهان برسد.
محور عدالت
حجت الاسلام عزت زمانی عنوان کرد: امام مبتنی بر تفکر دینی خود عدالت را از روز اول در برپایی حکومت اسلامی مطرح کرده‌اند که امروز نیز در بیان مقام معظم رهبری نمود یافته است، این عدالت فقط در عرصه اقتصادی نیست بلکه در تمام عرصه‌های جامعه است تا معنای عدالت در بین همه انسان‌ها گسترش یابد.
وی در پایان افزود: جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی نخواهد شد مگر اینکه عدالت در همه کشور فراگیر شود، امیدواریم  که بتوانیم با گسترش و نشر این مفاهیم قدمی در راه سعادت انسان‌ها و کشور برداریم و گسترش دهنده مکتب وسیع امام خمینی باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.