• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99041511166
  • خبرنگار : 30054

۳ راه برای کنترل خشم

۳ راه برای کنترل خشم

بیایید واقع بین باشیم همه عصبانی می‌شوند، عصبانیت در حقیقت یک حس کاملاً عادی است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مشاورانه، هرچند بعضی افراد در کنترل خشم خود ناتوان هستند و این ناتوانی می‌تواند باعث اختلال در زندگی روزمره آن‌ها شود.

درمان خشم

تکنیک های معدودی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کمک به کنترل خشم در زندگی خود استفاده کنید.

اگر با نامزد خود مشکل‌ دارید و یا بیش‌ از حد خشمگین می‌شود حتما از مشاوره پیش از ازدواج بهره ببرید.

از روش‌های آرامش بخش استفاده کنید

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا (APA) راهکارهای ساده‌ای، مانند نفس کشیدن عمیق و تماشای تصاویر آرامش بخش می‌توانند به افراد عصبانی کمک کنند.

چند مرحله ساده برای افزایش آرامش:

از دیافراگم خود عمیق نفس بکشید. اگر تنفس از سینه شما را آرام نمی‌کند، سعی کنید نفس خود را آرام از «شکم» بیرون دهید.

در  حالی‌ که نفس عمیق می‌کشید به‌آرامی یک کلمه یا عبارت آرامش بخش را تکرار کنید.

از تصاویر آرامش بخش استفاده کنید. در شرایط سخت سعی کنید یک فضای آرامش بخش را تجسم کنید.

تمرینات آهسته مانند یوگا می‌توانند با آرام کردن عضلات شما باعث ایجاد آرامش شوند.

تفکر خود را تغییر دهید

تغییر ساختار شناختی و طرز فکرتان ممکن است عصبانیت شما را کم کند. ممکن است موقع عصبانیت از الفاظ زشتی استفاده کنید، بیش‌ از اندازه در برخی چیزها اغراق کنید و رفتارهای نمایشی داشته باشید.

انجمن روانشناسی آمریکا اظهار داشته «سعی کنید ایده‌های منطقی را جایگزین فکرهای منفی کنید. به‌عنوان‌مثال، به‌جای اینکه به خود بگویید افتضاح است، وحشتناک است یا همه‌چیز خراب‌ شده است به خود بگویید قابل‌درک است که من از این وضع ناراحت هستم، اما این پایان جهان نیست و عصبانی شدن من به‌هیچ‌وجه این مشکل را حل نخواهد کرد.» این‌که به خودتان یادآوری کنید که با عصبانی شدن مشکلی حل نمی‌شود می‌تواند به آرامش شما کمک کند.

بهتر ارتباط برقرار کنید

نتیجه‌گیری زودهنگام یکی از ویژگی‌های کلاسیک افراد عصبی است. وقتی عصبانی هستید، منطقی فکر نخواهید کرد و نتیجه‌گیری که به آن رسیده‌اید، احتمالاً نادرست است.

اولین کاری که باید موقع عصبانیت انجام دهید منطقی فکر کردن است. سعی کنید به‌جای گفتن اولین پاسخی که به ذهنتان می‌رسد در مورد پاسخ خود فکر کنید. همچنین سعی کنید به‌دقت گوش دهید بدون این‌که قصد دادن باشید.

بگذارید به شما کمک کنیم

نگذارید عصبانیت شما را از لذت بردن در زندگی بازدارد. ما در مرکز مشاوره ستاره ایرانیان متخصصانی داریم که می‌توانند به شما در مدیریت خشم تان کمک کنند. با شماره ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ تماس بگیرید و از با کمک مشاوران ما به خشم خود غلبه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.