• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 99041712369
  • خبرنگار : 71498

تغییر نام قبوض برق چگونه است؟

تغییر نام قبوض برق چگونه است؟

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق تهران خدمات تغییر نام قبوض را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

مسعود عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سایت شرکت توزیع برق تهران در قسمت میز خدمت تمامی فرایندها که شامل ۲۸ فرایند کلی درنظر گرفته شده از طریق روش غیر حضوری قابل پیگیری است، اظهار کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم فرایند کار را انجام دهند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی با بیان اینکه پرداخت‌ها نیز از طریق اینترنت انجام می‌شود و افراد می‌توانند از طریق مراجعه به قسمت پیگیری و با ارائه شماره درخواست و کد ملی روند کار خود را پیگیری کنند و از جزئیات مطلع شوند، تاکید کرد: شماره کارشناس نیز برای افراد نمایان می‌شود و افراد می‌توانند به طور کامل فرایند کار را به طور غیر حضوری انجام دهند.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه تمام کارها، خرید، فروش و خدمات پس از فروش همگی از طریق اینترنت و خدمات غیر حضوری قابل انجام است، گفت: مشترکان می توانند از طریق سایت اقدام به امضا قرارداد نیز کنند و تمام زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات غیر حضوری انجام شده است.

عزیزی با اشاره به بیمه حوادث مندرج در قبوض نیز گفت: با بیمه کوثر قراردادی در همین راستا منعقد شده و در صورتی که خسارتی وارد شود، بخشی از خسارت توسط بیمه کوثر پرداخت خواهد شد، معمولا اگر مشکل جانی نیز وجود داشته باشد، قسمتی از هزینه پرداخت می‌شود و بعضا دیده شده که تا دو میلیون تومان نیز برای وسایل برقی پرداخت خسارت صورت گرفته است.

چگونه درخواست خود را ثبت کنید

بر اساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ مدارک مورد نیاز جهت ثبت درخواست تغییر نام قبوض شامل تصویر کارت ملی، تصویر پشت وروی سند تک برگ ویا صلح نامه محضری برق ویا تصویر سند دفترچه ای به همراه بنچاق محضری ویا وکالت محضری معتبر می‌شود.

در صورت وجود ابهام در مراحل ثبت می توانید با اپراتورهای سامانه ۱۵۲۱ در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید، پس از ثبت درخواست، کلیه مراحل درخواست در سایت شرکت و در منوی میز خدمت  الکترونیکی ودر بخش پیگیری خدمات الکترونیکی واز طریق وارد کردنشماره پیگیری وکد ملی جنابعالی قابل رویت است، مراحل انجام کار پس از ثبت درخواست از طریق پیامک به شماره تلفن همراه اعلام شده توسط جنابعالی اطلاع رسانی می شود. لازم است تا از متصل بودن جریان برق  اشتراک تغییر نام شده به ملک خود اطمینان حاصل فرمایید.

الزامات قانونی

 متقاضی ضمن پذیرش مسئولیت درستی اطلاعات و مستندات ارسالی، متعهد به ارائه اصل مدارکی که از طریق سامانه ارسال کرده است لذا اوراقی که توسط متقاضی ارسال می شود باید در زمان بازدید کارشناسان شرکت توزیع، با اصول آنها مطابقت کند. بدیهی است مسئولیت صحت مدارک ارسالی بر عهده متقاضی بوده و عدم مطابقت اصول اسناد مذکور با آنچه که در سامانه درج گردیده، موجب مردود شدن درخواست می شود.

متقاضی متعهد می شود اطلاعات خود را هنگام استفاده از خدمات الکترونیک در سامانه ثبت نام الکترونیک به‌طور صحیح و منطبق با واقعیت درج و ارسال و در صورت تغییر هر یک از اطلاعات ارائه شده فورا  نسبت به انجام تغییرات و به روزرسانی آن اقدام کند. بدیهی است مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی از سوی متقاضی به‌عنوان ذینفع، از هر حیث بر عهده نامبرده است.

متقاضی متعهد به پذیرش کلیه مقررات و آیین نامه تکمیلی تعرفه‌های برق بوده و مکلف به رعایت دستور العمل‌های موجود در خصوص انشعاب برق است،   متقاضی متعهد می‌شود در حفظ اطلاعات مربوط به کد پیگیری و رمز اختصاصی خود کوشا بوده و از ارائه آن به دیگران خودداری کند. بدیهی است مسئولیت کلیه اقدامات صورت گرفته از طریق این سامانه بر عهده صاحب شناسه است.

 این درخواست تا مرحله اخذ کد پیگیری، به منزله پذیرش درخواست توسط شرکت توزیع برق نبوده و پس از تأیید و اعلام  موافقت‌های لازم و صدور فیش و پرداخت فیش صادره از سوی متقاضی ظرف مهلت مقرر، درخواست وی پذیرش می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۷ ۰۹:۴۸

با سلام بسیار جای خوشحالی است که اداره برق هم بالاخره خدمات خود را غیر حضوری انجام میدهد برای تغییر نام به یکی از دفاتر پیشخوان در شهرستان گرگان مراجعه کردم چون امتیاز برق آپارتمانی که خریدم بنام صاحب ملک قدیمی بوده و فوت کرده گفتند باید شماره امتیاز توی سند شما باشه به دفتر خانه رفتم باید تعهد میدادم که امتیاز بنامم ثبت بشه ، خود اداره برق هم کاری نتونست بکنه چون گفت دفتر پیشخوان باید انجام بده نمیدانم این همه بروکراسی برای امتیازی که وصل به ملک است و همه واحدها و مشاعات امتیاز جدا دارند چه صیغه ای است که کار به راحتی انجام نمیشود اصلا نباید نیاز باشد کسی به ادارات خدماتی مراجعه کند چون امتیاز آب برق تلفن ثابت و گاز جزو ثابت یک ملک است باید اتوماتیک و بدون طی مراحل اداری وقتی سند انتقال یافت همزمان در بانکهای اطلاعاتی شرکتهای خدماتی آب و برق و گاز و مخابرات به روز رسانی شود انشالله روزی به آنجا برسیم چون بسیاری از مشکلات و دعاوی با این شیوه اصلا مطرح نمیشود چه برسد کارمند و دفتر و دستک برای این کار لازم باشد و هزینه سربار مملکت شود.