• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99041712768
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

احتمال آزادسازی۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های درسی /طراحی کارگروه مهارت‌آموزی به‌زودی

احتمال آزادسازی۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های درسی /طراحی کارگروه مهارت‌آموزی به‌زودی

سرپرست دفتر تالیف کتاب‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه کاهش تمرکز یکی از سیاست‌های این دفتر در برنامه‌ریزی درسی است و امکان آزادسازی ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های درسی را فراهم خواهیم کرد، گفت: آمایش سرزمینی و توجه به ارائه الگوهای مشارکتی، راه‌اندازی مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تصویب استانداردهای ارزشیابی و شایستگی‌ تدوین شده که نیازمند حمایت جدّی شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی است.

به گزارش ایسنا، افشار بهمنی در نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی گفت: ما در ابتدا باید آسیب‌شناسی جدی نسبت به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این آسیبها شناسایی و راهکارهایی هم برای آنها طراحی شده است، ادامه داد: در طول اجرای برنامه های یک سال گذشته به مباحثی همچون آموزش‌های عمومی، تلفیق نظر و عمل، فرهنگ کار و تلاش توجه ویژه ای داشتیم تا هدایت تحصیلی فرایندی و مهارتها و شایستگی‌های پایه مورد نیاز در همه دوره های تحصیلی محقق شود.

بهمنی با تأکید بر اینکه کاهش تمرکز یکی از سیاستهای این دفتر در برنامه‌ریزی درسی است و امکان آزادسازی ۱۰ تا ۲۰درصد برنامه‌های درسی را فراهم خواهیم کرد، گفت: آمایش سرزمینی و توجه به  ارائه الگوهای مشارکتی، راه‌اندازی مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تصویب استانداردهای ارزشیابی و شایستگی‌ تدوین شده در این سازمان مباحث مهمی است که نیازمند حمایت جدّی شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.

وی درباره شناسایی چهار خانواده محوری آسیب‌ها و مسائل در این زمینه شامل مسائل آموزش عمومی، شامل مسائل مربوط به زیر ساختها، مسائل مشارکت و مسائل مربوط به کاهش تمرکز و کاهش تصدی گری مطالبی را بیان نمود.

سرپرست دفتر تالیف کتابهای فنی حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از طراحی کارگروه مهارت‌آموزی وزارت آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،  محمدرضا سپهری ، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی و دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی نیز با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سازمانی بسیار مهم برای این شورا است گفت: امیدوارم این رابطه ما با این سازمان به این جلسه محدود نشود. می‌خواهیم رابطه مستمری داشته باشیم از این جهت مهم است که می‌خواهیم راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت مهارتی نهادینه شود و فرهنگ کارمان که در این ۱۰۰ سال اخیر و بعد از اکتشاف نفت تخریب شده را احیا کنیم.

وی افزود: فرهنگ کار ایران مانند شالیکاران شمال، کاشی‌کاران اصفهان، قالی‌بافان کاشان،  صنایع منبت، خاتم کاری و غیره روز به روز تحلیل رفته و از سوی دیگر شاید جوانان ما به نحوی این سختی‌ها را تحمل نمی‌کنند، شاید راحت‌طلبی و شاید متأثر از فضای جهانی باشد.

سپهری با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها باید ریشه‌یابی شود بیان کرد: آموزش مهارتها در کتابها اهمیت زیادی دارد، نیازمند به روز رسانی معلمان، مربیان و اساتید و حتی نظام دانشگاهی هستیم.

دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت: راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت مهارتی و فنی حرفه‌ای، ارتقای فرهنگ کار با زبان شیوا در کتاب‌ها برای جوانان، احیای مرام نامه‌ها برای جوانان و بیان ارتباط جوانان با بازار کار انتظاراتی است که از دکتر ملکی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.