• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99041713068
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار سمنان تاکید کرد:

آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی راهکار کاهش فرار مالیاتی در کشور

آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی راهکار کاهش فرار مالیاتی در کشور

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بر لزوم آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش فرار مالیاتی در کشور تاکید کرد و گفت: نظام مالیاتی در استان سمنان باتوجه به مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا ویروس حامی تولیدکنندگان ، اصناف و بازاریان، فعالان در بخش خدمات و دیگر موعدیان مالیاتی باشد

حبیب الله خجسته پور، 17 تیرماه در حاشیه بازدید از اداره کل امور مالیات به مناسبت ۱۶ تیر، روز ملی مالیات در سالن جلسات این اداره کل افزود: سیستم مالیاتی کشور براساس درآمد-هزینه است و برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی و تامین هزینه‌های جاری در وهله اول می‌بایست درآمد حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: درآمد عمده کشورهای جهان مبتنی بر صادرات غیرنفتی و مالیات است .ضمن اینکه مالیات، یکی از منابع درآمدی عمده در کشور ما نیز محسوب می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه، از سال ۹۶ به دلیل فشارهای اقتصادی خارجی و تحریم‌ها ، صادرات در کشور با کاهش چشمگیری مواجه شد و درآمدهای حاصل از فروش نفت با تاخیر یا با مشکلاتی همراه می گردد ، گفت: اکنون به معنی واقعی اداره کشور مبتنی بر اقتصاد بدون نفت است.

خجسته پور تصریح کرد: نقش وصول اصولی مالیات برای تامین هزینه برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و هزینه های جاری بسیار برجسته است و به نوعی مالیات حق عمومی برگردن تمام آحاد جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: مالیات در زندگی اجتماعی افرادی که خدمت ارائه می دهند و هم خدمت دریافت می کنند موثر است و بسیاری از خدماتی که در جامعه ارائه می شود بدون وصول درآمدهای مالیاتی امکان پذیر نیست.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مالیات تاکید کرد و افزود: برای آنکه مودیان با میل و رغبت بیشتر به پرداخت مالیات بپردازند نیازمند فرهنگ سازی بیشتری هستیم

خجسته پور بر لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش فرار مالیاتی در کشور تاکید و  تصریح کرد: شناسایی مودیان مالیاتی جدید و خدمات دهی با کیفیت تر به مودیانی که از سال های پیش مالیات پرداخت می کنند، مورد توجه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر این نکته که اگر اخذ مالیات براساس عملکرد واقعی باشد، در کاهش نارضایتی ها در اعطای مالیات از سوی مودیان تاثیر قابل توجهی دارد اضافه کرد: باتوجه به شیوع کرونا ویروس، واحدهایی در ۱۴ رسته شغلی دچار زیان شدند که باید در اخذ مالیات حمایت های لازم از این فعالان اقتصادی انجام شود.

خجسته پور تصریح کرد: بسیاری از اصناف و واحدهای اقامتی و گردشگری استان در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس متحمل ضررهای اقتصادی شدند که لازم است با اتخاذ تدابیر مالیاتی مطلوب ، در اخذ مالیات در این بخش‌ها تعامل‌های دوسویه ای انجام شود.

وی تصریح کرد: دریافت مالیات از مودیان با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور و تامین هزینه ها اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر باید تلاش شود با توجه به شیوع کرونا ویروس در قالب طرح های حمایتی،‌ مشکلاتی برای فعالان اقتصادی در بخش های مختلف با دریافت مالیات ایجاد نشود.

فرهنگ مالیاتی به صورت اصولی برای آحاد جامعه تبیین شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: فرهنگ مالیاتی به عنوان منبع درآمدی قابل توجه برای افزایش خدمات‌رسانی به مردم ، رونق اقتصادی و عمران و آبادانی در کشور برای آحاد جامعه تبیین شود.

به گزارش روابط‌ عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان، فاطمه منصوری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان سمنان به مناسبت ۱۶ تیر، روز ملی مالیات در سالن جلسات این اداره کل افزود: نظام‌ مالیاتی در اقتصاد تمامی کشورهای جهان جاافتاده است و باید از این ظرفیت اقتصادی اثربخش برای توسعه اقتصادی و عمران و آبادانی در کشور ایران هم بهره لازم را برد.
وی ادامه داد: نقش مالیات در خدمات رسانی موثر در جامعه تاثیر قابل توجهی دارد و این منبع درآمدی مهم برای همراهی مردم در پرداخت به موقع مالیات نیازمند فرهنگ‌سازی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک اصل اساسی و غیرقابل انکار مورد توجه مسئولان باشد.
منصوری اضافه کرد: در اداره کل امور مالیاتی استان سمنان تکریم ارباب رجوع باید برجسته تر باشد چراکه اقشار مردم برای انجام‌ امور اداری به این اداره کل و اداره های شهرستانی آن مراجعه می کنند و با رسیدگی مطلوب امور اداری به اقشار مردم، میزان خدمات رسانی دولت به آحاد جامعه برجسته تر خواهد شد.
وی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع، اصلاح نظام اداری، توجه و توسعه دولت الکترونیک ، شفاف سازی و توجه به سلامت اداری از جمله اقدام‌های مثبتی است که دستگاه های اجرایی در انجام‌ برنامه های روزانه باید آن را اجرا کنند.

انتهای پیام  .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.