• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99041813622
  • خبرنگار : 30054

تلفن ثابت سازمانی ابری چه مزایایی نسبت به دفترکار مجازی دارد؟

تلفن ثابت سازمانی ابری چه مزایایی نسبت به دفترکار مجازی دارد؟

امروزه نقش اینترنت و تکنولوژی در پیشبرد اهداف سازمان‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است و کسب‌وکارهای بیشتری به سرویس‌های ابری و اینترنتی روی می‌آورند.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام داده پردازی رسپینا، دلیل محبوبیت سرویس‌های ابری این است که چون بر بستر اینترنت ارائه می‌شود، کسب‌ و کارها دیگر به خرید تجهیزات و سرورهای گران‌قیمت نیاز ندارند و مسئولیت نگهداری و پشتیبانی از سیستم‌ها تماما بر عهده ارائه‌دهندگان خدمات است.

یکی از پرکاربردترین سرویس‌های ابری، تلفن ثابت سازمانی مبتنی برابر است که کلیه نیازهای ارتباطی سازمان‌ها را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برطرف کرده است. از طرف دیگر سرویسی با نام دفترکار مجازی نیز وجود دارد که سازمان‌ها برای برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کنند.

این دو سرویس شباهت‌هایی با هم دارند، اما تلفن ابری مزایا و ویژگی‌های زیادی دارد که آن را نسبت به دفترکار مجازی متمایز می‌سازد که در این متن به بررسی این مزایا می‌پردازیم.

تلفن ثابت ابری چیست؟

تلفن ثابت ابری، یک سرویس مبتنی بر وب است که برقراری تماس را بر بستر اینترنت امکان‌پذیر می‌سازد. از سرویس‌های تلفن ابری می‌توان با ابزارهای مختلفی از جمله اپلیکیشن موبایل، پنل تحت وب و دستگاه‌های تلفن معمولی استفاده کرد.

تمامی اطلاعات در سرورهای ابری ذخیره می‌شوند و دیگر نیازی به خرید و نگهداری از سرورها و تجهیزات گران‌قیمت وجود ندارد، این امر به سازمان شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری و به‌روزرسانی نیز کمک می‌کند.

با تلفن ابری می‌توانید با توجه به نیاز سازمانی خود، تعداد داخلی‌ها را تعریف کنید و از هر دستگاهی به داخلی دسترسی داشته باشید. از دیگر امکانات تلفن ابری می‌توان به سیستم گزارش‌گیری، صف تماس، فکس آنلاین، تلفن گویا، مسیریابی خودکار، چت سازمانی و ... اشاره کرد.

دفترکار مجازی چیست؟

دفترکار مجازی خدماتی است که افراد دورکار و صاحبان مشاغل را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به پرداخت اجاره‌بها برای یک دفتر کار واقعی، حضور خود را در یک مکان ثبت کنند و با داشتن یک سرشماره سازمانی کسب‌وکاری حرفه‌ای به نظر برسند.

از ویژگی‌های این سرویس می‌توان به شماره ثابت، آدرس پستی، سیستم منشی تلفنی، فکس مجازی، تلفن گویا، دایورت تماس‌ها، همزمانی، صندوق صوتی و ... اشاره کرد.

مزایای تلفن ابری نسبت به دفترکار مجازی

همانطور که گفتیم، کارایی هر دو سرویس برای کسب‌ و کارها تا حدی مشابه است، اما تلفن ابری مزایایی دارد که آن را نسبت به سرویس دفترکار مجازی متمایز می‌سازد.

۱. هزینه پایین‌تر

اولین مزیت تلفن ابری هزینه پایین‌تر آن نسبت به تعرفه تماس دفاتر کار مجازی است. سیستم دفتر کار مجازی بسته‌های مکالمه را با اعتبار مشخص ارائه می‌دهد و به ازای هر دقیقه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان و هر دقیقه مکالمه اضافی، بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان هزینه خواهند داشت؛ اما سیستم تلفن ابری به‌گونه‌ای است که صورتحساب ماهیانه بر اساس میزان مصرف به مشترکین ارسال می‌شود.

برای مثال تعرفه تماس سرویس تلفن نکسفون ۳ تومان برای تماس با خطوط ثابت و ۳۰ تومان برای تماس با خطوط همراه است و هزینه تماس درون شبکه نیز رایگان محاسبه می‌شود.

۲. دسترسی نامحدود و آسان

دسترسی به تلفن ثابت ابری بسیار آسان بوده و به‌راحتی از هر دستگاه متصل به اینترنت با استفاده پنل تحت وب و یا اپلیکیشن موبایل در دسترس است و می‌توان به‌راحتی به هر فرد روی اپلیکیشن یا پنل وب داخلی تخصیص داد و امکان مکالمه وی از سرشماره سازمانی با مشتریان و خارج از سازمان را فراهم نمود.

در حالی‌ که برای استفاده از سرویس دفترکار مجازی لازم است شماره سازمانی را روی یک شماره ثابت یا همراه دایورت کنید که منجر به هزینه اضافی برای سازمان می‌شود.

۳. قابلیت ارتقا

دفاتر کار مجازی مختص کسب‌ و کارهای بسیار کوچک و استارت‌آپ‌هاست و با رشد کسب‌وکار، سازمان‌ها باید از سرویس‌های حرفه‌ای VoIP استفاده کنند. ولی سیستم تلفن ابری بسیار مقیاس‌پذیر بوده و تعداد داخلی و همزمانی آن با صرف هزینه‌ای بسیار کم قابلیت ارتقای نامحدود دارد و در نتیجه کسب‌ و کارها نگرانی بابت نیازمندی‌های زمان رشدشان نخواهند داشت.

کلیه این تغییرات از طریق پنل وب مدیریتی تلفن ابری در مدت‌زمانی بسیار کم صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که علاوه بر استارتاپ‌ها و کسب‌ و کارهای کوچک، بسیاری از کسب‌ و کارهای بزرگ نیز به استفاده از تلفن ابری روی آورده‌اند.

۴. مالکیت دائمی خطوط

بسیاری از سرویس‌های تلفن ابری نظیر نکسفون به‌طور مستقیم از شرکت FCP خریداری می‌شود و مالکیت خطوط دائمی خواهد بود و کسب‌ و کار نگرانی بابت از دست دادن شماره خود نخواهد داشت، ضمن آن‌که در صورت جابجایی یا داشتن شعب مختلف در هرجایی از کشور، امکان استفاده از همان سرشماره وجود دارد؛ اما شماره تلفنی که دفترکار مجازی در اختیار افراد قرار می‌دهد، با واسطه خریداری می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل در دفاترکار مجازی، شماره تلفن از دست می‌رود.

۵. امکانات جانبی رایگان

امکانات ارتباطی دیگری مانند فکس آنلاین، تلفن گویا، چت سازمانی و فضای ذخیره‌سازی، انتقال تماس، گزارش‌گیری تماس‌ها و ... نیز وجود دارد که کم‌وبیش در هر دو سرویس ارائه می‌شود.

در سرویس تلفن ابری بدون نیاز به پرداخت مبلغ اضافی، تمامی این امکانات به‌صورت رایگان در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد، اما در سرویس دفترکار مجازی هر یک از این امکانات هزینه جداگانه‌ای خواهند داشت.

سرویس تلفن ثابت سازمانی ابری به دلیل مزایا و امکانات متعددی که دارد، بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال راهکار ارتباطی مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند. سرویس نکسفون پرو از اولین تلفن ثابت سازمانی مبتنی برابر در ایران است که بر بستر اینترنت دسترسی امنی به تلفن سازمانی را برای کسب‌ و کارها فراهم آورده است.
انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.