• جمعه / ۲۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99042014736
  • خبرنگار : 71263

تولید نسل جدید باطری ۹۰ درصد ارزانتر می‌شود

تولید نسل جدید باطری ۹۰ درصد ارزانتر می‌شود

یک شرکت APB Corp برای طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ایمنی را بالا می برد، حمایت مالی گروهی از شرکتهای ژاپنی را جلب کرد.

به گزارش ایسنا، این باطری یک ماده رزین را جایگزین قطعات پیچیده باطری مانند الکترودهای فلزی و الکترولیتهای مایع می کند و شبیه تولید انبوه فولاد به جای فرآیند تولید پیچیده ای است که در حال حاضر در ساخت باطریهای لیتیوم یونی مشاهده می شود.

این فرآیند پیچیده مستلزم اتاقهای پاک پرهزینه ای است که تنها شماری از بازیگران بزرگ صنعت از عهده تامین هزینه آن برمی آیند.

بعلاوه این باطری مبتنی بر رزین حتی زمانی که سوراخ شود، در برابر آتش سوزی مقاوم خواهد بود. مسئله ایمنی در برابر آتش گرفتن سالهاست که دامن گیر باطریهای لیتیوم یونی بوده و چند مورد مشکل آتش گرفتن باطری توجهات عمومی را به خود جلب کرده است. یک مورد این آتش سوزیها مربوط به باطریهای لیتیوم یونی کامیون فدکس در سال ۲۰۱۶ بود که کامیون و محتویات آن را به طور کامل از بین برد و به کاستیهای ایمنی نسبت داده شد که مدلهای باطریهای لیتیوم یونی با تولید اندک را مستلزم پشت سر گذاشتن تستهای مشابه مدلهای باطری تولید انبوه نکرده بود.

اتفاق دیگری که توجهات بیشتری را جلب کرد، آتش گرفتن باطری خودروی تسلا بود که آگاهی بیشتری را نسبت به ایمنی باطری برانگیخت.

طراحی باطری دو قطبی شرکت APB Corp مانع از محدودیتهای نیروی رایج خواهد شد که در باطریهای لیتیوم یونی مشاهده می شود و عامل داغی بیش از حد این باطریها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هیدکی هوری، موسس شرکت APB Corp تاکنون حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده که برای راه اندازی یک کارخانه تولید انبوه در ژاپن کافی است. تولید از سال میلادی آینده آغاز می شود و تا سال ۲۰۲۳ به ظرفیت یک گیگاوات در ساعت خواهد رسید.

در حالی که این باطری مشکل ایمنی و هزینه بالای تولید مشابه باطریهای لیتیوم یونی را ندارد اما ماده رزین آن رسانایی کمتری داشته و در نتیجه گنجایش شارژ آن کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.