• جمعه / ۲۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99042014835
  • خبرنگار : 71214

بازگشت به عقب در آزادراه تهران شمال

بازگشت به عقب در آزادراه تهران شمال

در حالیکه بیش از دو سال از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در چند آزادراه کشور می‌گذرد، به نظر می‌رسد پرداخت نکردن وجه عوارض از سوی مردم باعث شده که دوباره باجه‌های عوارضی قد علم کنند.

به گزارش ایسنا، اسفند سال ۱۳۹۷ طرح الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها آغاز شد و قرار بود از بامداد ۲۸ اسفند ماه همان سال دریافت عوارض الکترونیکی در چهار آزادراه تهران – ساوه، قزوین - زنجان، تهران – قزوین و تهران – قم به صورت الکترونیکی انجام شود. پس از آن نیز آزادراه‌های بسیاری به این طرح پیوستند و به جای باجه‌های عوارضی و صف‌های طولانی خودرو، دوربین‌ها بودند که پلاک ماشین‌ها و میزان عوارضی که مالکانشان بابت استفاده از آزادراه‌ها باید بپردازند را محاسبه و اعلام می‌کردند اما حالا پس از حدود دو سال به بهانه نپرداختن وجه عوارض از سوی مردم، باجه‌ها می‌خواهند جای دوربین‌های ثبت الکترونیکی عوارض آزادراهی را بگیرند که مسلما بازگشت به عقب در اجرای این طرح محسوب می‌شود.

مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرده‌اند که بیش از نیمی از مردم عوارض آزادراهی‌شان را پرداخت نکرده‌اند و میزان این مطالبات در برخی مسیرها به ۸۰ درصد هم می‌رسد.

تازه‌ترین رخداد، ساخت باجه‌های عوارضی در منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال است و مردم در مسیر برگشت به تهران در صف‌های عوارضی منتظر می‌مانند تا عوارض خود را به باجه‌ها پرداخت کنند؛ آن هم در شرایطی که اوضاع کرونا در کشور در حال وخیم‌تر شدن است. این در حالی است که پیش آن عوارض از طریق دوربین‌ها به صورت الکترونیکی محاسبه می‌شد و از طریق پیامک به اطلاع صاحب خودرو می‌رسید.

این تصمیم در آزادراه تهران شمال در حالی گرفته شده که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی و پلیس تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند تا بدهی معوق مردم در آزادراه‌های الکترونیکی به جریمه تبدیل شود و قرار شد این تفاهم‌نامه به قرارداد اجرایی تبدیل شود تا سرمایه گذاران آزادراه‌های الکترونیکی متضرر نشوند و دیگر سرمایه گذاران نیز سریعتر به طرح الکترونیکی کردن آزادراه‌ها بپیوندند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این تفاهم‌نامه در مسیر اجرایی شدن قرار داشته و پلیس در حال بررسی اطلاعات خودروهایی است که از آزادراه‌های الکترونیکی استفاده کرده ولی عوارضشان را پرداخت نکرده‌اند. قرار شده پس از تکمیل این اطلاعات برای دوربین‌های ثبت عوارض در پلیس راه کد ثبت تخلفات تعریف شود تا کسانی که عوارضشان را پرداخت نکرده‌اند جریمه شوند. با این وجود مشخص نیست با وجود پیشرفت این طرح چرا پرداخت الکترونیکی عوارض در آزادراه تهران شمال که چند ماه بیشتر از افتتاحش نمی‌گذرد دوباره به حالت پرداخت از طریق باجه‌های عوارضی تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۱ ۲۱:۳۴

فعلا ک از ما در عوارضی قم اصفهان ب هر دو صورت الکترونیکی و هم توسط عابر بانک هزینه گرفته اند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۲ ۱۵:۳۷

کاری که از اول هم اشتباه بود و نتیجه ای هم نداشت.روش نقدی برای همه بهتره.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۲۲:۵۳

حالا چه ایرادی داره چهار نفر سر کار هستن و از این راه نون میخورن ؟ چرا پافشاری میکنید توی این وضعیت بد اقتصادی شغلشون ازشون بگیرید؟به چه قیمت ؟