• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99042114948
  • خبرنگار : 50179

یک متخصص روانشناختی تربیتی:

اعتماد شالوده مدارس کارآمد است ‌

اعتماد شالوده مدارس کارآمد است ‌

ایسنا/لرستان یک متخصص روانشناختی تربیتی گفت:‌ اعتماد شالوده مدارس کارآمد است.

حسنعلی ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در یک مدرسه وقتی مدیر، معلم، دانش‌آموز و اولیا به همدیگر اعتماد می‌کنند و در انجام امور با یکدیگر مشارکت دارند احتمالاً جو موفقیت‌آمیزی در مدرسه به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: ایجاد اعتماد معلمان به رهبران یعنی دانش‌آموزان و اولیا و برقراری رابطه اثربخش با آنان خصوصاً دانش‌آموزان برای پیشرفت آنان و موفقیت مدرسه حیاتی و ضروری است.

ویسکرمی اضافه کرد: مدرسه به خصوص مدارس ابتدایی، جامعه کوچکتر و سازمان آموزشی است که در آن هر یک از معلمان باید گفتار همکاران، دانش‌آموزان و مدیر مدرسه را بپذیرند و به صحت گفتار آنان اعتماد کنند.

این متخصص روانشناختی تربیتی خاطرنشان کرد:‌ در یک مدرسه منظور از اعتماد معلمان حسن ظن آنها نسبت به گفتار و کردار همکاران، دانش‌آموزان، اولیا و مدیر مدرسه است.

وی یادآور شد: اعتماد شالوده مدارس کارآمد بوده و عاملی است که معلمان مدرسه را از لحاظ روانی در کنار هم نگه می‌دارد.

ویسکرمی افزود: هچنین اعتماد به معلمان مدرسه احساس اطمینان می‌دهد و کارآمدی مجموعه آموزشی را افزایش داده و با بالا بردن ظرفیت اجتماعی آنان، موجب اثربخشی مثبت مدرسه می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: اعتماد معلمان پیامدهای مثبت زیادی برای دانش‌آموزان نیز به همراه دارد. برای مثال اعتماد معلمان به اولیا و دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان مرتبط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.