• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99042216354
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

مقایسه استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی در ایران و کشورهای مختلف

مقایسه استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی در ایران و کشورهای مختلف

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور استفاده از پلتفرم‌های فضای مجازی در ایران و کشورهای مختلف را مقایسه کرد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی درباره واکنش کشورهای مختلف جهان در قبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و خانه‌نشین شدن اکثر دانش‌آموزان و معلمان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا نظام آموزشی جهان نیز با چالش‌ها و تغییرات بسیاری مواجه شد. به‌طوری‌که در بیشتر کشورها مسئولان آموزشی کلاس‌های حضوری را تعطیل کردند و کلاس‌های آنلاین را برای اجرای اهداف آموزشی جایگزین کردند. در ایران هم این تجربه با ایجاد شبکه شاد در بین دانش‌آموزان اجرایی شد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: در آینده نزدیک نظام آموزشی جهان باید با کرونا کنار آید و به سمت مجازی شدن پیش رود. در چند ماه اخیر روش‌ها و رویکردهای کشورها نسبت به تعطیلی مدارس متناسب با اقتضائات و شرایط آن‌ها متفاوت بود؛ اما به‌طورکلی همه کشورها با توجه به زمان اندک موجود و افزایش نگرانی بابت از دست رفتن زمان آموزش و آسیب‌پذیری فرآیند آموزش، بلافاصله آموزش مجازی را جایگزین آموزش‌های حضوری کردند.

وی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط در فضای مجازی گفت: واکنش برخی از کشورها آموزش‌های تلویزیونی و طراحی پلتفرم‌های متمرکز و ملی بود و برخی از کشورها به‌صورت غیرمتمرکز عمل کردند به‌طوری‌که مدارس و مراکز آموزشی هرکدام با استفاده از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های تعاملی، تدابیر خاص و ویژه‌ای برای جلوگیری از توقف آموزش در مدرسه خود ارائه کردند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص استفاده از فضای مجازی در ایران گفت: در کشورهایی مثل ایران پس از تثبیت بحران کرونا، شیوه‌های آموزش متمرکز مانند آموزش‌های تلویزیونی و شبکه آموزشی شاد مورد استفاده قرار گرفت. در این دوره استفاده از پلتفرم‌های محبوب و دارای قابلیت، اوج گرفت و مدارس و معلمان با استفاده از آن‌ها آموزش‌ها را هدایت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، کریمی در پایان اذعان کرد: تقریباً در هیچ کجای دنیا آموزش متوقف نشد اما ارائه آموزش‌ها هم کیفیت یکسانی نداشت و نوع و میزان پایش آن متغیر بود. تقریباً می‌شود گفت این زمان طلایی محبوبیت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌ها بود که پیش‌بینی می‌شود بعدها نیز به‌طور منظم از آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.