• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99042216407
  • خبرنگار : 50217

نماینده مردم یزد:

آموزش و پرورش و مسئولان نسبت به سند تحول آموزشی فهم مشترکی ندارند

آموزش و پرورش و مسئولان نسبت به سند تحول آموزشی فهم مشترکی ندارند

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اهداف سند تحول تنها با همراهی و رضایتمندی معلمان محقق می شود گفت: متأسفانه هنوز فهم مشترک نسبت سند تحول بنیادین در هیچ سطحی از بدنه آموزش و پرورش و مسئولان ایجاد نشده است.

«محمدصالح جوکار» در جریان دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش یزد، با اشاره به این‌که آموزش و پرورش متولی اصلی تولید محصول نیروی انسانی در نظام اسلامی ایران است اظهار کرد: تضمین سلامت جامعه در گرو عملکرد آموزش و پرورش است و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با انتقاد از این‌که طرح تحول از ابتدا با برخورد خوبی روبرو نشد و فهم مشترک نسبت به آن در هیچ سطحی از بدنه آموزش و پرورش و مسئولان ایجاد نشده است، افزود: هنوز هم با وجود سال هایی که از آن گذشته، نتوانستیم به صورت کامل آن را اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشکل و مصیبت این است که هنوز افرادی با این طرح مخالفت می‌کنند،گفت: این طرح زمانی به ثمر می‌نشیند که همه بدنه آموزش و پرورش به ویژه معلمان با آن همراهی کنند.

جوکار تصریح‌ کرد: معلم باید اعتقاد، باور و رضایت مندی لازم را داشته باشد و حداقل نیازهای اولیه آنها را برطرف کنیم نه اینکه معلمان و مدیران مدارس ناراضی باشند.

نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متاسفانه نارضایتی در بین معلمان و مدیران مدارس موج می زند ادامه داد: باید به معلمان و مشکلات آنها توجه ویژه داشته باشیم و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث های مختلف از ضرورت وجود نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی صحبت به میان می آید ولی الان خروجی آموزش و پرورش آن چیزی نیست که در اهداف سند توسعه دیده شده و نمونه آن بیکاران فارغ التحصیل در جامعه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: در یک واحد تولیدی که محصولش اجناس فیزیکی است، اگر کارگر ناراضی باشد قطعا کیفیت محصول پایین می آید، آنوقت چطور انتظار داریم معلم که محصولش نیروی انسانی آینده این مملکت است در اوج نارضایتی، خروجی محصولش، نیروی انسانی با بالاترین کیفیت باشد.

جوکار اظهار کرد: ما الان یک کار بسیار بزرگ از معلمان می خواهیم خب باید زمینه، ساز و کار و زیرساخت های لازم برای آن را فراهم کنیم تا بتوانیم به اهدافی که داریم برسیم.

نماینده مردم یزد در مجلس خاطرنشان کرد: امروز حال جامعه، معلمان و مدیران مدارس ما خوب نیست و مشکل و اعتراضات زیادی به وضعیت کاری خود دارند که باید علت این موارد بررسی و رفع شود.

وی با ابراز نگرانی از مشکلاتی که امروز معلمان دارند گفت: باید این مشکلات را بررسی و رفع کنیم تا به اهداف عالی که در طرح تحول داشتیم دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: طرح تحول یک عنوان دهان پر کن است و می توان ساعت ها در مورد آن صحبت کرد ولی تا زمانی که این طرح اجرایی نشود، هیچ فایده ای ندارد و به اهدافی که داشته نمی رسیم.

جوکار بر ضرورت انجام وظیفه دستگاه هایی که در سند تحول مسئولیتی بر دوش آنها قرار گرفته تاکید کرد و گفت: همه امکانات باید در اختیار آموزش و پرورش باشد و تمام نهادها باید به صورت جدی این نهاد را همراهی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم محصول ورودی دانشگاه خوب باشد، باید روی آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان این‌که قرار بود دانشگاه فرهنگیان مرجع جذب معلم در کشور باشد تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان را برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش قرار دادیم ولی همه نوع طرح ناقص در دوره‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش به تصویب و اجرا رسید و با توجه به نواقص این طرح‌ها، امروز معلمان با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

تعیین پیوست سند تحول مهمترین ملاک تدوین طرح‌های آموزشی

«عباسعلی دانافر» مدیرکل آموزش و پرورش یزد هم با بیان این‌که در اجرایی شدن سند تحول، به صورت جدی در حال تلاش هستیم و یزد در این حوزه سرآمد کشور است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در استان یزد از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد برای تحقق سند تحول بنیادین استفاده لازم را می‌برد، ولی باز هم لازم است دیگر دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: 40 دستگاه به صورت مستقیم در این سند موظف به همراهی و همکاری با آموزش و پرورش هستند که تمام وظایف دستگاه در این حوزه احصا شده و قرار است در شورای آموزش و پرورش، از سوی استاندار به ادارات مرتبط ابلاغ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: هیچ برنامه آموزشی از سوی این اداره کل در استان برگزار نمی‌شود مگر اینکه پیوست مرتبط با سند تحول بنیادین را داشته باشد.

دانافر تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان به صورت تمام ساحتی است و نگاه تک بعدی به آموزش در حوزه مسائل علمی و محتوای کتاب ها دیگر مد نظر نیست.

این مسئول در ادامه با تاکید بر این‌که همه دستگاه ها باید در این زمینه پای کار باشند و به آموزش و پرورش کمک کنند گفت: آموزش و پرورش به صورت جدی با مشکل  زیرساخت های مختلف از جمله سرانه ورزشی روبرو است در حالی که ادارات مختلف می توانند ظرفیت‌های خود را برای استفاده در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

دانافر به شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: در ایام شیوع کرونا، معلمان ما سرآمد هستند و به صورت شبانه روز به آموزش مجازی مشغول بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مجلس در یزد، وی در پایان با بیان این‌که استان یزد در بحث خیرین مدرسه ساز هم سرآمد کشور است گفت: از ابتدای امسال تاکنون 35 طرح خیری با اعتبار نزدیک به 90 میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم که نشان دهنده توجه خیران به این حوزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.