• پنجشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99042619460
  • خبرنگار : 50283

رئیس اداره صمت انزلی:

واحدهای صنفی متخلف انزلی ۴۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

واحدهای صنفی متخلف انزلی ۴۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

ایسنا/گیلان رئیس اداره صمت انزلی گفت: طی سه ماهه اول امسال برای ۱۶۴ فقره تخلف صنفی با ارزش ریالی ۳۹۷ میلیون و ۵۴۱ هزار ریال تشکیل پرونده شد.

محمدرضا روحانی منش در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات صورت گرفته از سوی اصناف یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند مراتب تخلف را با سامانه ۱۲۴ جهت پیگیری اداره صمت شهرستان بندرانزلی اطلاع رسانی کرده؛ همچنین از طریق شماره ۴۴۵۴۵۹۵۲ با اتاق اصناف شهرستان در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز برای درج گزارش کتبی به شهروندان برای مراجعه حضوری به اداره صمت  اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: پرونده‌های تشکیل شده برای اعمال قانون به تعزیرات ارجاع داده می‌شود تا حکم مورد نیاز صادر شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرانزلی، با اشاره به اینکه تلاش می شود در صورت امکان برای شکایات درج شده کتبی مصالحه برقرار شود، گفت: در سه ماهه اول امسال ۳۶ شکایت کتبی به این اداره وارد شده که در پنج مورد رضایت بین مشتری و فروشنده به وجود آمده است.

روحانی منش، با بیان اینکه در سه ماهه امسال ۱۶۹۰ مورد بازرسی از صنوف شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: در مجموع ۴۸ مورد تخلف به ارزش ریالی بیش از ۵۱ میلیون ریال مشاهده و تشکیل پرونده شده که بیشتر تخلفات به ترتیب در زمینه عدم درج قیمت، کم فروشی و گرانفروشی است.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف نیز بازرسی و رسیدگی به تخلفات را در دستور کار خود دارد، عنوان کرد: طی سه ماهه امسال ۳۱۵۰ مورد بازرسی توسط اتاق اصناف صورت گرفته که طی آن ۱۱۶ مورد تخلف با ارزش ریالی بیش از ۳۴۵ میلیون ریال ثبت شد.

رئیس اداره صمت بندرانزلی تاکید کرد: در مجموع طی مدت مذکور ۴۸۴۰ مورد بازرسی در سطح شهرستان انجام و ۱۶۴ فقره تخلف با ارزش ریالی ۳۹۷ میلیون و ۵۴۱ هزار ریال تشکیل شد.

روحانی منش، با تاکید بر اینکه همه فروشندگان ملزم به ارائه فاکتور برای قیمت های بالای ۱۵ هزار تومان هستند، گفت: نزدیک به ۱۲ هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی همچنین به فعالیت برخی از شهروندان در قالب واحدهای غیر صنفی سیار اشاره کرد و متذکر شد: در بحث رسیدگی به گزارشات و شکایات از این واحدها در صورتی که شهروندان موارد را اطلاع رسانی کنند، پیگیری لازم انجام می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عدم حضور فعالان این واحدها در مکان ثابت و یا حضور در محل در ساعات غیر اداری یکی از مشکلاتی است که برای رسیدگی به شکایات، ابلاغ و تنظیم احکام معمولا با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه چند مورد شکایت از واحدهای صنفی سیار از ابتدای امسال در زمینه کم‌فروشی داشتیم، اضافه کرد: اگر واحدهای سیار شناسایی و احراز هویت شوند، مشکلی در ابلاغ و پیگیری شکایات نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.