به گزارش خبرنگار ایسنا، سالار عقیلی که مدتی قبل خود و گروهش را از اولین قربانیان کرونا معرفی کرده بود و از این طریق به کنسرتی اشاره داشت که اسفند ماه ۹۸ پس از شیوع کرونا حتی با وجود بلیط فروشی کنسل شد، با انجام واکسیناسیون و از سرگیری کنسرت ها، بار دیگر فرصت یافت تا پنجم بهمن ماه در کنسرتی به مناسبت بزرگداشت مقام زن و روز مادر، در حضور تماشاگران به روی صحنه برود. او همچنین چند روز قبل در جریان اکسپوی دبی و روز ملی ایران، در امارات به روی صحنه رفته بود.
اجرا در سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، شامگاه گذشته عقیلی را بار دیگر به صحنه تالار وحدت کشاند و او در جریان این اجرا قطعاتی چون دلبر جان، شرح روزگار (با ترانهای از محمد صالحعلا برای تیتراژ فیلم «کن – پامنار»)، سرو زیر آب، خوشه چین، مادر، لیلای من، کجایی، حانیه، چه بگویم، تبریز در مه، ایران جوان و از تنهایی گریه مکن را در حضور مردم اجرا کرد.
تالار وحدت در ساعت ۲۱:۳۰ میزبان ارکستر «راز و نیاز» به خوانندگی سالار عقیلی شد. این اجرا علیرغم جمعیت کمی که در طبقه اول و سالن اصلی به خود دید، در جایگاه ویژه و بالکن، با تراکم بیش از حد نفرات همراه بود که شرایط را به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونا، دشوار می کرد. همچنین سر و صدای خردسالانی که همراه با والدینشان به سالن آورده شده بودند، در مقاطعی فضایی نه چندان دلچسبی را ایجاد کرده بود.
در ادامه دونوازی قانون و تنبک با هنرنمایی محمدرضا محمدی (قانون) و سحاب تربتی (تنبک) صداهای اضافه را بلعید و رنگ و رویی به فضای اجرا داد. سالار عقیلی در این کنسرت برای اولین بار قطعه «بیقرار» که به تازگی از طریق سایتهای معتبر موسیقی منتشر شده است را برای حاضران اجرا کرد.
اما چند ساعت قبل تر، در اجرایی دیگر در این شب، ارکستر «نغمه باران» در ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه رفت که با تراکم جمعیت کمتری نسبت به کنسرت سالار عقیلی همراه بود.
ارکستر نغمه باران در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد و یکی از اهدافش در بدو تاسیس شناسایی و معرفی استعدادهای جوان در حوزهی آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی عنوان شد و آنگونه که از اجرای یکشنبه شب ـ ۲۴ بهمن ماه ـ و حضور پررنگ نوازندگان جوان در گروه، برمی آمد، این رویکرد در دستور کار ارکستر «نغمه باران» است.
در این ۱۶ سال این ارکستر علاوه بر کشف استعدادهایی از سراسر کشور، در جشنواره موسیقی فجر نیز اغلب حضوری فعال داشته و در این دوره نیز به رهبری محمدرضا صفوی، سرپرستی و خوانندگی علی امیرقاسمی به روی صحنه رفت.
این اجرا در کل شامل ۹ قطعه بود و در نوبت دوم نوای ساز سنتور فضای موسیقایی دلنشینی را در سالن تالار وحدت ایجاد کرد. ریتم تندی که اجرا را از حالت یکنواخت خارج کرده بود، پس از نواخته شدن قطعه اول، مجددا مستولی شد، اما این بار نیز در ادامه نوای تکنوازی سنتور به مدد ریتمهای یکنواخت آمد.
با به پایان رسیدن اجرای هنرمندان جوان این ارکستر، رهبر ارکستر از حاضران خواست تا به افتخار فرزندان ایران زمین، دستهایشان را بالا بیاورند و علیرغم جمعیت کمی که در سالن حضور داشتند، به قولی سر و صدایی بر پا شد.
در اجراهای سومین شب از جشنواره موسیقی، همانند شب های گذشته ناظران پروتکلهای بهداشتی در بدو ورود به کنسرتها، میزان تب بازدیدکنندگان را اندازه میگرفتند و مکانی هم برای واکسیناسیون افراد در سالن ها در نظر گرفته شده بود. با این همه فضای بالکن ها و لابی در تالار وحدت خصوصا در اجرای سالار عقیلی به لحاظ تراکم جمعیت نگران کننده بود.
انتهای پیام
نظرات