به گزارش ایسنا، در حال حاضر اپراتور ملی هند پروژه نوسازی بسیار مهمی در غرب هند اجرا میکند و مهندسان ۱۶۶ لوکوموتیو را با سیستم جدید ارتقا دادهاند و سه لوکوموتیو دیگر نیز در حال بررسی است. این سیستم رعایت کامل الزامات ایمنی ملی جدید مربوط به لوکوموتیوهای دیزلی و برقی هند را تضمین کرده است.
سیستم جدید، فعالیتهای راننده قطار را به صورت لحظهای ردیابی میکند. در صورتی که اپراتور برای مدت بیش از یک دقیقه پاسخگو نباشد، سیستم سیگنال هشدار بصری ارائه میدهد و پس از عدم پاسخگویی، به طور خودکار ترمز اضطراری را فعال میکند. از طریق بهبود سیستم، خطر تصادفات مربوط به خطاهای انسانی به حداقل خواهد رسید.
در سیستم جدید، به جای پدال مورد استفاده برای اطمینان از هوشیاری، راننده از دکمه کنترل پنل استفاده میکند که نشانگر دقیقتری از هوشیاری ارائه میدهد و استفاده از سیستم را آسانتر میکند.
شرکت راهآهن هند، در سپتامبر، با شرکت هندی «سیستمهای کنترل کنکورد» (Concord Control Systems) برای توسعه و پیادهسازی سیستم حفاظت خودکار قطار «کاواچ چهار» (Kavach ۴.۰) برای منطقه راهآهن مرکزی جنوب، قرارداد منعقد کرد. عملکرد سیستم این شرکت بهگونهای طراحی شده است که اگر راننده قطار از حد مجاز سرعت تعیین شده فراتر رود یا سیگنالهای هشدار را نادیده بگیرد، از ترمز خودکار استفاده میکند.
علاوه بر این، وزارت راهآهن هند قصد دارد مرکز فرماندهی یکپارچه برای مدیریت ترافیک با مشارکت همه بخشهای عملیاتی ایجاد کند که موجب کاهش ازدحام و پاسخ سریعتر میشود. تحول مذکور، به وضوح نشاندهنده آغاز انقلاب دیجیتال راهآهن هند است.
سایت ریلوی سوپلای گزارش کرد، ناظران صنعت میگویند ارتقا مداوم تجهیزات و تجزیه و تحلیلهای مبتنی بر هوش مصنوعی، راه را برای ایجاد شبکه «راهآهن هوشمند» در بافت هند هموار میکند. این پیشرفتهای فناوری، ایمنی و کارایی حمل و نقل ریلی هند را افزایش میدهد.
انتهای پیام


نظرات