• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401061310329

رئیس پلیس راه راهور فراجا:

فارس رکوردار حوادث جاده‌ای‌ست

فارس رکوردار حوادث جاده‌ای‌ست

ایسنا/فارس رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه فارس پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور را دارد، گفت: استان فارس سال گذشته با افزایش ۱۴ درصدی و در ۵ ماهه امسال با افزایش ۱۱ درصدی تصادفات جاده‌ای مواجه بوده است.

سردار حسن مؤمنی یکشنبه ۱۳ شهریور در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان فارس، یکی از دغدغه‌های مسئولان را ساماندهی و بهبود شرایط راه‌ها و تردد جاده‌ای استان فارس دانست و گفت: از سال ٩٥ تا ١٤٠٠ کلان شهر شیراز بیشترین تعداد مصدوم و کشته ناشی از حوادث رانندگی در کشور را داشته و ١٧ درصد این تصادفات منجر به قطع نخاع و معلولیت شده و آسیب‌های اجتماعی و روانی بسیاری را هم در پی داشته است.

مؤمنی مهمترین خواسته برای ارتقاء ایمنی جاده‌های فارس را انسجام بین دستگاه‌ها برای شناسایی دقیق و رفع مشکلات منجر به وقوع حوادث رانندگی در این استان عنوان کرد.

رئیس پلیس راه راهور فراجا طول راه‌های کشور را ٢٩٠ هزار کیلومتر اعلام و با بیان اینکه حوادث جاده‌ای سالانه منجر به ١٧ هزار کشته می‌شود، گفت: در حوزه کاهش تصادفات ٣٣ دستگاه نقش دارند؛ از این تعداد، نقش ٨ دستگاه مستقیم است که اگر این‌ها وظایف خود را به درستی انجام داده و نقاط حادثه خیز را مشخص و رفع کنند، شاهد کاهش آمارها خواهیم بود.

او ضمن بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از حوادث رانندگی را افزایش گشت‌های جاده‌ای در ساعات اوج تصادفات دانست و گفت: باید با انجام آمایش سرزمینی، محل‌های مناسب برای استقرار گشت‌های پلیس و تیم‌های اورژانس و هلال احمر مشخص شود زیرا ۵۱ درصد کشته‌های حوادث رانندگی در صحنه اتفاق می‌افتد و مابقی مربوط به زمان انتقال مصدوم به مراکز درمانی‌ است.

مومنی با تاکید بر لزوم تسریع در زمان به صحنه رسیدن تیم‌های امدادی و به حداقل رساندن زمان اعزام مصدومان حوادث جاده‌ای به بیمارستان، یادآور شد که با این اقدامات می‌توان شاهد کاهش آمار قربانیان حوادث رانندگی بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ٧ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات هزینه می‌شود، گفت: ٥٤ درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به گروه سنی ٢١ تا ٣٠ سال، یعنی گروه فعال جامعه است؛ لذا در این موضوع با یک پدیده جوانمرگی روبرو هستیم و همین اتفاق موجب شده به بحث تولید و اقتصاد هم ضربه وارد شود.

حسن مؤمنی با بیان اینکه ٦٠ درصد تصادفات در ٣٠ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد از مسئولان فارس خواست با تمرکز به سمت ٣٠ کیلومتری شهرها و رفع عیوب و مشکلات به کاهش تصادفات کمک کنند.

همچنین او، بر ایمن سازی راه‌های روستایی که تقریبا ٨ درصد جانباختگان تصادفات را به خود اختصاص داده اند هم تاکید کرد.

استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ١٧٠ نقطه پرخطر و پر تصادف در استان فارس شناسایی شده است گفت: پس از کرونا و آغاز سفرها به خصوص سفرهای تابستانی ٣٠ درصد ترددها نسبت به پارسال افزایش داشته و به دنبال آن هم شاهد افزایش ١١ درصدی تصادفات هستیم.

محمدهادی ایمانیه از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست در خصوص رفع مشکلات برق و روشنایی، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ساماندهی مسیرهای مجتمع‌های بین راهی تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha