• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032617642
  • خبرنگار : 50441

امام جمعه شیراز:

پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانیم‌

پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانیم‌

ایسنا/فارس به اعتقاد امام جمعه شیراز، جهان ناتوانی مدیریت را در خودش حس می‌کند به یک پیام جدید نیاز دارد، بنابراین باید پیام غدیر را بیش از گذشته به گوش جهانیان برسانیم.

یکصد و چهل و پنجمین جلسه مستمر و سومین جسله شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سال جاری امروز، ۲۶ خرداد در سالن جلسات دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در این نشست ابتدا به هم‌پوشانی سندهای راهبردی اشاره کرد و گفت: این هم‌پوشانی را هم در سطح ملی و هم در سطح استانی مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: موقع مطالعه این اسناد به این مساله برخورد کرده‌ام که یک مطلب در دو سند ذکر شده است. در این موارد باید روش فهم اصولی را به کار بگیریم. مدیران به خود سخت نگیرند و این یادآوری‌ها باید تبدیل به اقدام و عمل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه خواستار مطالعه و هماهنگی دو سند راهبردی شد و گفت: سند ۱۴۲٠ و سند حرم سوم اهل بیت(ع) در یک فرصت محدود سه چهارماهه باید مطالعه و هماهنگی شود و گزارش این کار توسط شورای اسلامی شهر شیراز ارائه شود.

آیت‌الله دژکام سپس به اهمیت بحث دهه ولایت و امامت پرداخت و گفت: در این ایام کارهای زیادی داریم و باید پیام غدیر را به گوش جهانیان برسانیم.

وی گفت: امسال در شیراز و در بنیاد بین‌المللی غدیر، باید یک پیام بین‌المللی تولید کنیم، چون در این زمینه کار چندانی صورت نگرفته است. شیراز به خاطر نقشی که در عرصه بین‌الملل ایفا می‌کند، می‌تواند پیام غدیر را به عنوان یک پیام بین‌المللی، ارسال و تولید کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه جهان در حال یک تحولات عجیب است، گفت: یکی از مسائل مهم امروز جهان این است که در حکمرانی چه کنند. با شکست کمونیسم و مارکسیسم در شوروی، این ذهنیت ایجاد شد که لیبرال دموکراسی راه حل آخر جهان است، اما اکنون صدای ناکامی و شکست این رویه را هم می‌شنویم. هر که نمی‌شنود باید پنبه از گوشش در بیاورد.

آیت‌الله دژکام افزود: خود آمریکا هم ناتوانی مدیریت را در خودش حس می‌کند و این نشان می‌دهد که جهان به یک پیام جدید نیاز دارد. یک سخنی که برایشان نو باشد. به غدیر به چنین عنوانی باید توجه شود.

وی با بیان اینکه مسائل جهان و ایران مقداری آخرالزمانی جلوه می‌کند، گفت: کار سنگین‌تر از یک وضع عادی و معمولی است. رویداد تلخی که برای شهدای خدمت رخ داد، چالش بزرگی برای نظام اسلامی بود اما با درایت نایب بصیر امام زمان(عج) آب از آب تکان نخورد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه کار در شورای فرهنگ عمومی استان باید قوی‌تر از چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم پیش برود، گفت: از برنامه‌ها عقب هستیم و باید جدی‌تر کار شود. در باب سند مهندسی فرهنگی باید حس کنیم این مدیریت در حال اجرا است و اگر این اتفاق نیفتد، از همه مدیران استان گله‌مند هستم. در این زمینه نباید تعارف داشته باشیم.

وی در پایان گفت: این سند قرار است تا ۱۴٠۵ عملیاتی شود ولی با گذشت سه ماه، هنوز سند ۱۴٠۳ مشخص و واضح نشده اسـت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha