• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401111712813

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد:

لزوم ایجاد اداره کل امور زنان و خانواده در شهرداری شیراز

لزوم ایجاد اداره کل امور زنان و خانواده در شهرداری شیراز

ایسنا/فارس عضو شورای شهر شیراز با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف گفت: با شکل گیری این اداره کل، کلانشهر شیراز نخستین شهر کشور پس از تهران خواهد بود که در این مسیر گام برداشته است.

سیده مریم حسینی با بیان اینکه شهر شیراز بانوان فرهیخته و توانمند زیادی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارد، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا از تمام این ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای شهر شیراز، او همچنین با بیان اینکه ساختار تشکیل این اداره کل در نشست‌های متعدد مورد بررسی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جلسات نهایی تعیین تکلیف این ساختار در دست برگزاری است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز هدف از شکل گیری این اداره کل را شناسایی فرصت‌های مشارکت و نوع حضور زنان در فعالیت‌های مختلف، تسهیل مسیر تعالی و تکامل آنها و بررسی و مطالعه نیازهای محلات برشمرد و اظهار کرد: شهرها برای حرکت در مسیر رشد وتوسعه نیاز به نگاه مادرانه دارند.

حسینی تأکید کرد: با ارتقای کیفیت زندگی زنان در شهر همراه با رویکرد کادر سازی و جلب مشارکت افراد محلات می‌توان مسیر انسجام وتوسعه اجتماعی را دنبال کرد.

او با اشاره به اینکه باید با کادر سازی و ایجاد فضا زنان را برای حضور در عرصه‌های مختلف آماده کرد، گفت: همانگونه که باید در حوزه محرومیت زدایی ، ساختار و برنامه و بودجه مشخصی داشته باشیم تا بتوانیم به شکل نرم افزاری و سخت افزاری زیرساخت‌ها را فراهم کنیم در بخش زنان نیز باید زنان توانمند را شناسایی و زمینه رشد و ارتقای آنها را فراهم کنیم.

این عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در دومین اجلاسیه تخصصی زنان عضو شوراهای اسلامی شهرهای کشور در شهر مشهد بحث و تبادل نظرهایی پیرامون گفتمان تعالی زیست پذیری شهری در حوزه بانوان و خانواده و ایجاد ساختار این حوزه در شهرداری های کشور مطرح شد، گفت: این در حالی بود که کلانشهر شیراز از ماهها قبل در صدد راه‌اندازی این ساختاربوده و چندین جلسه نیز پیرامون این طرح با شهردار شیراز برگزار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha