• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403032617562
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست

وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست، بلکه باید با دید متفاوتی نسبت به برنامه درسی موجود نگریست و همه ابعاد آن را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی در گردهمایی مدیران کل و معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور گفت: اهتمام ما تقویت مدارس دولتی است و این اتفاق، از رهرو توجه به محتوای برنامه درسی و انتخاب معلم مناسب ممکن است و عناصر مختلف برنامه درسی باید به شکل صحیح در مدرسه پیاده شود.

وی با گرامیداشت یاد شهید رئیسی و شهدای خدمت اظهارکرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قلب آموزش و پرورش است و باید در حوزه آموزش و برنامه درسی مرجعیت داشته باشد که تاکنون به همین صورت بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معاونت ابتدایی به عنوان مجری برنامه درسی در بخش آموزش در حال انجام برنامه‌های مختلفی است، افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی متولی امر آموزش و پرورش در حوزه تولید برنامه درسی است و هر کتاب یا ابزار کمک آموزشی که بخواهد وارد مدرسه شود باید از این سازمان مجوز بگیرد.

طریفی حسینی اذعان کرد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست؛ بلکه باید با دید متفاوتی نسبت به برنامه درسی موجود نگریست و همه ابعاد آن را مورد توجه قرار داد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سواد خواندن و ارتقای مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان از مسائل مهم معاونت آموزش ابتدایی است که تاکنون طرح‌های مختلفی در این زمینه اجرا شده است؛ اما سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بسته تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی را طراحی و ارائه کرده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا در وزارت آموزش و پرورش از طرح محوری به سمت برنامه محوری و فرایند محوری حرکت کنیم و طراحی بسته‌های تربیت و یادگیری در همین راستا اتفاق افتاد.

طریفی حسینی ابراز کرد: فرایند تغییر کتب، قبل از تصویب سند درسی ملی اتفاق افتاد و باعث شد تا راه تأمل و بررسی بسته شود؛ اما امروز باید تلاش کنیم فهم دقیق و درستی از ابعاد برنامه درسی ملی به دست آوریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان لزوم تلاش برای پشتیبانی علمی از مدارس، تصریح کرد: اهتمام ما تقویت مدارس دولتی است و این اتفاق، از رهرو توجه به محتوای برنامه درسی و انتخاب معلم مناسب ممکن است و عناصر مختلف برنامه درسی باید به شکل صحیح در مدرسه پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی درصددیم تا افرادی انتخاب شوند که بهترین اشخاص و متناسب‌ترین افراد برای انتقال مفاهیم آموزشی باشند ابراز کرد: وجه ممیزه طرح شهید همت با دیگر طرح‌های اجرا شده، مسئله‌محوری و ارتباط بین معلمان بود که هرجا اتفاق افتاد باعث شد طرح موفقی اجرا شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، طریفی حسینی خاطرنشان کرد: باید از فرصت تابستان برای آموزش به مدیران مدارس ابتدایی استفاده کرد تا با این مسئله به صورت جدی درگیر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha