• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۸۴ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8403-09488

بخشنامه‌ي نرخ‌گذاري، درجه بندي و استانداردسازي تاسيسات گردشگري اعلام شد

بخشنامه‌ي نرخ‌گذاري، درجه‌÷بندي و استانداردسازي تاسيسات گردشگري اعلام شد. به گزارش خبرنگار ايسنا در اين آيين‌نامه خطاب به كليه‌ي روسا و مديران كل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان‌ها، آمده است: دستورالعمل نرخ‌گذاري، درجه بندي و استانداردسازي تاسيسات گردشگري، رعايت موارد ذيل الزامي است: 1- چنانچه تاكنون استانداردهاي ابلاغي در اختيار بهره‌برداران تاسيسات گردشگري استان قرار نگرفته است، در اسرع وقت تكثير و مطابق با نوع و درجه هر واحد به بهره‌بردار ابلاغ شود. 2- به بهره‌برداران تاكيد شود كه براي تطبيق شرايط موجود با استانداردها از تاريخ ابلاغ يكسال بيشتر وقت ندارند. 3- هرگونه ارائه تسهيلات و پذيرش تقاضا براي اخذ وام و اعتبارات بانكي جهت تجهيز واحدها منوط به ارائه تعهد از سوي بهره‌بردار جهت رعايت استانداردها ابلاغ گردد. 4- به واحدهاي جديد و متقاضيان ايجاد تاسيسات گردشگري كه هنوز به بهره‌برداري نرسيده‌اند، اعلام شود كه صدور مجوز فعاليت و بهره‌برداري منوط به رعايت استانداردها مي‌باشد. 5- با توجه به اينكه سازمان فعلا با نمايندگان ايراني شركت MI انگلستان و هوروات اتريش تفاهم‌نامه جهت استانداردسازي تاسيسات گردشگري منقعد نموده است تا اطلاع ثانوي اين دو شركت مي‌توانند وضع موجود تاسيسات گردشگري را با استانداردهاي ابلاغي تطبيق و گواهينامه استاندارد كيفيت گردشگري را با تاييد اين دفتر صادر نمايند. 6- واحدهايي كه استانداردهاي كيفيت گردشگري را اخذ نمايند، نرخ خدمات (اتاق، اغذيه و اشربه) توسط مديريت هتل تهيه و تنظيم و پس از مهر شدن توسط اتحاديه به سازمان يا اداره كل در استان اعلام و اجرا خواهد شد. 7- مادامي كه تاسيسات گردشگري استان گواهينامه استاندارد كيفيت گردشگري را دريافت نكرده‌اند. نرخ خدمات آنان توسط تشكل صنفي هر استان تعيين و بعد از تاييد سازمان به بهره‌دار جهت اجرا ابلاغ مي‌شود. در اين خصوص اگر تشكل صنفي مربوطه نرخ جديدي را اعلام نمايند، مديريت سازمان در استان نبايستي با نرخ اعلامي مخالفت نمايد. در استانهايي كل تشكل صنفي وجود ندارد تاييد جامعه‌ي هتلداران ايران الزامي است. 8- بعد از اتمام مهلت داده شده جهت استانداردهاي خدمات گردشگري و تطبيق شرايط موجود با استانداردهاي ابلاغي، چنانچه واحد نتواند گواهينامه استاندارد كيفيت گردشگري را اخذ نمايد، شرايط واحد مذكور بعد از انجام عمليات كارشناسي در كميسيون درجه بندي بررسي، ضمن تعيين نرخ خدمات‌ (اتاق، اغذيه و اشربه) توسط كميسيون مزبور نسبت به تنزل درجه و ادامه فعاليت آن تصميم‌گيري خواهد شد. 9- سازمان يا اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري و تشكل صنفي مربوط استان مسئول نظارت بر كيفيت ارائه خدمات به گردشگران و رعايت قيمتهاي مصوب مي‌باشند. 10- كليه مديريت‌هاي استاني موظفند ساليانه حدال 15 مرتبه از تاسيسات گردشگري و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي بازديد و با هرگونه نارسايي و تخلف مطابق با مفاد ماده 18 آيين‌ايجاد، اصلاح، تكميل، درجه‌بندي و نظارت بر فعاليت تاسيسات ايرانگردي و جهانگردي و آيين‌نامه نظارت بر تاسيس و فعاليت دفترهاي خدمات مسافرتي و جهانگردي برخورد و تصميم مقتضي اتخاذ نمايند. نظارت و بازديد از واحدها و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي در فصل تابستان ماهيانه حداقل دوبار و در ساير فصول حداقل ماهي يك مرتبه الزامي بوده و نظارت در ايام نوروز به صورت مداوم و در مواقع ضرورت به طور روزانه انجام خواهد شد. مديريت‌هاي استاني نيز به منظور تسهيل و تسريع جهت نظارت بر تاسيسات گردشگري و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي مي‌توانند با رعايت قوانين و مقررات از شركتها و موسسات صاحب صلاحتي خريد خدمت نمايند. بديهي است نظارت عاليه بر فعاليت مديريتهاي استاني و همچنين كليه تاسيسات و دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي، راهنمايان گردشگري و مديران فني بر عهده اين دفتر مي‌باشد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha