• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۱ / ۰۶:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082213468

/سبک زندگی دینی/

سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا: در سبک زندگی اسلامی محوریت با «یاد خدا» است

سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا: در سبک زندگی اسلامی محوریت با «یاد خدا» است

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: تفاوت سبک زندگی غربی با سبک زندگی اسلامی در نگاه آنها به انسان و دنیا است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: تفاوت سبک زندگی غربی با سبک زندگی اسلامی در نگاه آنها به انسان و دنیا است.

حجت‌الاسلام حمید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: سبک زندگی افراد چه اسلامی و چه غیراسلامی باشد مبتنی بر نگاه ما بر دنیا است و این‌که اساسا انسان برای چه خلق شده و به دنیا آمده است و ما باید چه مسیری را طی کنیم و آینده‌ای که در پیش است، چگونه است.

وی افزود: اگر این مساله مورد توجه قرار گیرد، یعنی نگاه انسان به حیات، هستی و آینده‌ای که در پیش رو دارد تغییر کند، قطعا در سبک زندگی او نیز این نگاه اثر می‌گذارد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: آنچه که سبک زندگی غربی را از سبک زندگی اسلامی متفاوت کرده است، همین نگاه به انسان است، نگاهی که اسلام به انسان می‌دهد و در سایه آن نگاه مسیرش را مشخص می‌کند و می‌تواند از آن مسیر حرکت کند، این است که این دنیا در حقیقت مزرعه آخرت است و پلی است که باید از آن عبور کنیم و به یک مقصد بالاتری برسیم.

سلیمانی ادامه داد: اما نگاهی که در غرب ترویج می‌شود این است که انسان به دنیا آمده که در آن از لذات مادی بهره ببرد و بس و چون این نگاه در میان آن‌ها ساری و جاری است، نتیجه‌اش همین رفتارهایی می‌شود که می‌دانیم.

وی گفت: در نگاه غربی به سبک زندگی، اصالت به فرد داده می‌شود و نتیجه‌اش این است که آزادی فردی در آن جایگاه والایی دارد، ولو اینکه در سایه این آزادی حقوق دیگران پایمال شود، اما آزادی که در نگاه اسلامی به دنبال آن هستیم، آن چیزی است که بتواند انسان را از تعلقات دنیا جدا کند و این بدین معنا است که انسان را به خدا نزدیک و از تعلقات و شهوات دنیوی دور کند و در واقع او را مهار و کنترل کند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: در هر صورت سبک زندگی اسلامی برخاسته از آموزه‌های قرآنی، دینی و سیره پیامبر و اهل بیت(ع) است و این سیره ما را به سمت معاد جهت می‌دهد و یاد معاد را در ما زنده می‌کند و اگر انسان یاد خدا و یاد قیامت را در خود احیا کند، قطعا در سبک زندگی او اثر می‌گذارند و وی متوجه می‌شود که این فرصت‌هایی که در اختیار او است، آزمایشی بیش نیست، برای اینکه او بتواند در این دنیا به بالندگی و شکوفایی برسد و خود را برای آن ضیافتی که در پیشگاه خداوند در قیامت و در بهشت برین است آماده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha