• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۱:۱۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93020603164
  • خبرنگار : 71021

دروازه یخ‌زده بهشت «سوباتان» + عکس

دروازه یخ‌زده بهشت «سوباتان» + عکس

حدود 5 / 1 ماه دیگر تا فصل بهشت‌گردی در اراتفاعات تالش باقی مانده، اما هنوز یخ بعضی راه‌های رسیدن به بهشت باز نشده است.

حدود 5 / 1 ماه دیگر تا فصل بهشت‌گردی در اراتفاعات تالش باقی مانده، اما هنوز یخ بعضی راه‌های رسیدن به بهشت باز نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای رسیدن به «سوباتان» در ارتفاعات تالش گیلان، چند مسیر وجود دارد که چندان هموار هم نیستند؛ بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند این مسیرها را به‌خاطر تنوع گیاهان و مناظر بکرشان، به‌شکل پیاده طی کنند، یکی از مسیرهای دسترسی به سوباتان از دریاچه‌ی نئور در اردبیل آغاز می‌شود، دریاچه‌ای که با وجود فرا رسیدن بهار، هنوز یخ آن، باز نشده است.

‌دریاچه نئور در گرما

«بهمن جلیلی» یکی از فعالان محلی روستای سوباتان که به‌تازگی از این مسیر گذر کرده و تعدادی عکس از دریاچه‌ی یخ‌زده‌ی نئور در آغاز فصل بهار گرفته و در اختیار ایسنا قرار داده است، گفت: وقتی نام دریاچه‌ی نئور را می‌شنویم، ناخودآگاه ساحلی زیبا و سرسبز، مملو از انواع گل‌های زیبا با نسیمی ملایم و روح‌انگیز، همراه با جنب‌وجوش دامداران و زنبورداران بومی و حضور گردشگران پرشور در ذهن تداعی می‌شود. از قدیمی‌ها شنیده بودم که در زمستان، سطح دریاچه‌ی زیبای نئور چنان یخ می‌زد که راه برای چاروادارها کوتاه می‌شد و آن‌ها زحمت دور زدن دریاچه را به خود نمی‌دادند و با چهارپایان خود از سطح یخ‌زده‌ی دریاچه‌ی نئور گذر می‌کردند، پذیرش و تصور این امر برای من کمی سخت بود.

نئور در سرما

او که فروردین‌ماه گذری به دریاچه‌ی نئور داشت، ادامه داد: باورکردنی نیست که در فصل بهار هم سطح دریاچه به تخته‌ی ضخیمی از یخ تبدیل شده و تماشایش بسیار لذت‌بخش است. گرچه پیاده‌روی روی سطح دریاچه، ترس و واهمه‌ی سقوط را هم دارد، ولی دیدن رد پای انسان‌ها و احشام که روزهای قبل در آنجا گذشته‌اند، کمی دل آدم را برای قدم زدن روی نئور یخی گرم می‌کرد.

جلیلی که برای معرفی روستای سوباتان و همچنین توجیه مسوولان محلی برای گردشگرپذیر بودن این منطقه و انتفاع اقتصادی مردم بومی از گردشگری تلاش زیادی می‌کند، گفت: ای کاش از آن همه گردشگر بهار و تابستان، برخی هم در زمستان به این مناطق زیبا سری بزنند و طبیعت بکر این مناطق را از تنهایی درآورند. طبیعت زمستانی نئور برای همه‌ی دوست‌داران طبیعت، بویژه علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی می‌تواند بسیار قابل توجه باشد.

او در پایان اضافه کرد: حیف از این‌که فرصت‌های شغلی نابی در کنار این موهبت‌های الهی فراموش‌شده از دست می‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha