• شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 92021408923
  • منبع : نمایندگی گیلان

ییلاقات تالش برای خوش‌نشینی نیست

ییلاقات تالش برای خوش‌نشینی نیست

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: خوش‌نشینی در ییلاقات دامداری تالش را تهدید می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: خوش‌نشینی در ییلاقات دامداری تالش را تهدید می‌کند.

جابر تجارتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان، با بیان این مطلب گفت: شهرستان تالش با داشتن مقام اول تولید عسل در گیلان و تولید شیر باکیفیت و فراوان در استان به شهر شیر و عسل معروف و این نعمت با داشتن آب و هوایی بسیار خوب نصیب تالش شده است.

وی افزود: ییلاقات، مخصوص دامپروری این شهرستان است و دامداران با وجود این مناطق معیشت خود را می‌گذرانند اما اخیرا ساخت و ساز در ییلاقات برای دامداری این شهرستان مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: افرادی که در شهرهای بزرگ کشور سکونت دارند با ساخت خانه‌های دوم در ییلاقات تالش براز گذراندن فقط روزهای اندکی از سال مشکلاتی را برای دامداران این منطقه ایجاد کرده‌اند، کاش این افراد بدانند که با این کار منافع آتی کشور را قربانی منافع آنی خود می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ارزان قیمت بودن این اراضی موجب شده است که بازار فروش آن گرم باشد اگرچه باید جلوی این تهدید هرچه زودتر توسط مسئولان ذیربط گرفته شود.

تجارتی تصریح کرد: هم‌اکنون ساخت و ساز خانه‌های دوم در سوباتان، آقزلر و الماس شهرستان تالش به سرعت در حال انجام است و هجوم خوش‌نشین‌ها به این مناطق همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تامین سرمایه در گردش برای دامداران تا حد زیادی می‌تواند، افراد را از فروش اراضی ییلاقات منصرف کند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: دامداری این شهرستان کاملا به صورت سنتی است به همین دلیل شیر تولیدی دام‌های تالشی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تالش 85 هزار کلونی زنبورعسل دارد، خاطرنشان کرد: آب و هوای گرم امسال در تالش موجب شادی زنبورداران شده است.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک زنبورداران اتراق 25 روزه‌ای را در تالش خواهند داشت تا زنبورها گرد لازم را جمع‌آوری کنند.

تجارتی در پایان اظهار کرد: نبود صنایع تبدیلی از مشکلات زنبورداران تالشی است زیرا شیرینی ارزش افزوده عسل تالش را به کام واسطه‌ها می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha