• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93031105208
  • منبع : نمایندگی قم

ممدوحی:

امام حسین(ع) درس عزت، شجاعت و عدالت را به بشریت آموخت

امام حسین(ع) درس عزت، شجاعت و عدالت را به بشریت آموخت

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: امام حسین (ع) درس عزت، مقاومت، شجاعت، عدالت و آزادگی را به بشریت آموخت و بهترین الگو برای تمامی مسلمانان و سایر آزادی‌خواهان جهان است.

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: امام حسین (ع) درس عزت، مقاومت، شجاعت، عدالت و آزادگی را به بشریت آموخت و بهترین الگو برای تمامی مسلمانان و سایر آزادی‌خواهان جهان است.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت سوم شعبان، سالروز میلاد امام حسین(ع) افزود: اهل بیت پیامبر (ص) و اصحاب آن حضرت همانند ستارگان درخشانی هستند که برای همیشه نور هدایتشان جاری است.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) در راه تحقق آرمان‌های الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن بی عدالتی و شرارت قیام کرد و به شهادت رسید.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: سیدالشهداء با جان فشانی در راه خدا درس آزادگی و شجاعت به مومنان و مسلمانان جهان داد تا با حفظ وحدت در برابر ستم ایستادگی کنند.

ممدوحی تصریح کرد: حادثه عظیم عاشورای امام حسین(ع)، فرهنگی را به آزادگان جهان معرفی کرد که متعلق به یک برهه از زمان نیست و همه باید از نهضت عاشورا و حرکت سیدالشهدا الگو بگیریم.

این عضو مجلس خبرگان، احیای فرهنگ عاشورای حسینی را وظیفه‌ای مهم برای شیعیان برشمرد و افزود: فرهنگ عاشورا برخاسته از اسلام ناب محمدی است و امام حسین(ع) با روشنگری علیه کانون ظلم و ستم ایستادگی کرد و تا پای شهادت دست از رسالت خود در روشنگری برنداشت.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود علیه ظلم و استبداد حماسه‌ای جاودان ساخت و کرامت، گذشت، شجاعت و آزادگی را معنا کرد از این رو می‌توان عاشورا را سرچشمه آزادگی و مقابله با ستم دانست.

ممدوحی درباره ویژگی‌های امام حسین(ع) گفت: روشنگری، ایستادگی در راه حق، شجاعت در دفاع از دین، و نهراسیدن از ظلم تا پای جان از مهم‌ترین خصوصیات آن امام همام است و همین ویژگی‌های سید الشهداست که عاشورا را همچنان پر شور و فراموش ناشدنی زنده نگاه داشته است.

وی افزود: امام حسین(ع) نهضت و انقلابی را به وجود آورد که یادآور ایستادگی در مقابل ناحق و دفاع از حق است به گونه‌ای که پس از گذشت قرن‌ها، عاشورا همچنان تشنگان و شیفتگان حق را سیراب می‌کند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، انقلاب اسلامی را الهام گرفته از عاشورای سید الشهدا دانست و گفت: امام خمینی(ره) با الگو گرفتن از واقعه عظیم عاشورا در برابر ظلم طاغوت انقلاب کرد و ارزش‌های دینی و اسلامی را احیا کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما در مقابل انقلاب اسلامی سنگین است و باید معارف دینی و فرهنگ اسلام ناب محمدی را ترویج کنیم و عاشورای حسینی را زنده نگاه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha