• پنجشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96051207675
  • منبع : نمایندگی گیلان

قطع بی رحمانه 30 اصله انجیلی در دیزکوه رودبار

قطع بی رحمانه 30 اصله انجیلی در دیزکوه رودبار

ایسنا/گیلان مدیر روابط عمومی منابع طبیعی گیلان از قطع بی رحمانه درختان انجیلی خبر داد و گفت: 30 اصله درخت توسط فرد و یا افرادی سودجو و فرصت طلب به صورت مخفیانه قطع گردید.

سیدرضایی در گفت وگو با ایسنا، از قطع بی رحمانه درختان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه در منطقه جنگلی دیزکوه شهرستان رودبار 30 اصله درخت از جنس انجیلی که یکی از منحصر بفرد ترین گونه‌های جنگلی دنیا بحساب می‌آید، توسط فرد و یا افرادی سودجو و فرصت طلب به صورت مخفیانه قطع گردید.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود: اکیپ گشت تخصصی مشترک اداره کل به اتفاق نیروهای حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار در حین جنگل گردشی از جنگل‌های منطقه دیزکوه رودبار مشاهده نمودند که بیش از 30 اصله درخت انجیلی در شعاعی به مساحت یک هکتار قطع شده‌اند؛ در حالی که کنده‌های درختان موصوف با گل و لای و خاشاک و چادرهایی پوشانده شده بود.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های دقیق میدانی و پایش منطقه این احتمال توسط مامورین حفاظتی قوت گرفت که فرد یا افرادی از ساکنان بومی یا همجوار منطقه مذکور اقدام به این کار نموده، که تحقیقات تکمیلی از سوی مامورین منابع طبیعی در این خصوص آغاز شد و در صورت قطعیت این امر اقدام قانونی لازم در خصوص معرفی متخلف و یا متخلفین به مراجع قضایی انجام خواهد گرفت.

سیدرضایی به نقش مردم فهیم و طبیعت دوست در همراهی و همگامی با حافظان جنگل اشاره کرد و از تمامی هم وطنان به خصوص ساکنان مناطق حاشیه جنگل خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب عرصه های منابع طبیعی، قاچاق چوب آلات جنگلی و یا وقوع پدیده حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان موارد را از طریق پل ارتباطی 1504 به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha