• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99052720124

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد

وجود رضایت نسبی از عملکرد مدیریت شهری مشهد

وجود رضایت نسبی از عملکرد مدیریت شهری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای شهر مشهد گفت: بر مبنای نظرسنجی‌های منابع رسمی و براساس بازتاب‌های عمومی که دریافت شده است رضایت نسبی از عملکرد مدیریت شهری وجود داشته است با وجود اینکه انتقادات و کاستی‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد که امیدواریم در باقی مانده عمر شورای پنجم بتوانیم این کاستی‌ها را برطرف کنیم.

محمدرضا حیدری، ‌ امروز ۲۷ مردادماه در یکصدودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمات و پروژه‌های‌های عمرانی در مقیاس حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد در شهرداری مشهد ایجاد شده است، اظهار کرد: یکی از محوری‌ترین بحث‌هایی که در برنامه‌های ما وجود دارد موضوع ترمیم و افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری و حس تعلق شهروندی‌است.

 رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه شاهد شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی هستیم‌، اما شهر همچنان زنده وپویا است، گفت:  در بخش‌های عمرانی فعالیت‌ها  انجام‌می‌شود و همچنین در حوزه خدمات شهری اتفاقات خوبی در حال وقوع است که این‌ها امیدوارآفرین است و انشالله در ادامه فعالیت شورای پنجم نواقص برطرف شود.

وی در خصوص مناسب‌های پیش‌رو افزود: فردا سه‌شنبه، ۲۸مرداد سالروز کودتای آمریکا علیه نهضت ملی ایران و شکست دولت مصدق است.کودتایی که با طرح و حمایت مالی سرویس‌های اطلاعاتی همچون انگلیسی‌ها طراحی شد و دولت مردمی و منتخب دکتر مصدق را نابود کرد. این امر از مصادیق دخالت مستقیم امریکا در امور جامعه ایران است که بعدها حتی خودآمریکایی‌ها در مقاطعی از ما عذرخواهی کردند.چه بسا اگر این اتفاق نمی‌افتاد رویکرد و فرآیند دولت ملی شرایط دیگری برای ایران رقم می‌زد. آمریکایی‌ها از همان ۲۸مرداد دخالت‌هایی را به‌صورت مستقیم بر جامعه ایران داشتند و تاکنون نیز این روند خود را ادامه داده‌اند. در چند روز گذشته یکی از طرح‌های جدی آن‌ها در شورای امنیت به شکست انجامید که این محصول  فداکاری، ایستادگی و مقاومت رهبر معظم و ملت بزرگ ایران است و امیدواریم در تداوم این ایستادگی  گشایش ایجاد شود و ما هر چه سریعتر از این فضا خارج شویم.

حیدری ادامه داد: جمعه ۳۱ مرداد آغاز ماه محرم است. موضوع محرم و کربلا پیام‌آور ارزش‌ها،ایثار، شجاعت عشق،مقاومت،جهاد و  امر به معروف و نهی از منکر است که بر مبنای عقلانیت و فداکاری امام حسین و یارانش انجام شد. مهمترین رسالت این عزاداری‌ها ایجاد شناخت و معرفت بیشتر است. لذا در موضوع عزاداری‌ها علاوه بر شور موضوع شعور ، معرفت شناخت  و فلسفه قیام امام حسین است که می‌تواند بر زندگی فردی و اجتماعی ما موثر باشد تا با کسب این معرفت‌ها گامی به جلو برداریم  و براساس سیره و سنت آن چهره‌های فدکار عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به وضعیت کرونا شرایط عزاداری متفاوتی خواهیم داشت و باید به دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهمیت داده شود و آن‌ها را رعایت کنیم، تصریح کرد: با توجه به فتوای علمای بزرگ و دغدغه‌هایی که در این زمینه وجود دارد و از همه مهمتر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا  حفظ سلامت مردم در درجه اول است.لذا توجه به پروتکل‌های تعریف شده و از نکات مهم عزاداری است که ضمن رسیدن به‌ معرفت و شناخت، مردم را از انتقال این بیماری محافظت کنیم.

حیدری در خصوص شنبه ۱شهریورماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک تاکید کرد: شرایط دانش پزشکی در جامعه ایران در اوج خود قرار دارد و به برکت فعالیت پزشکان تقریبا در تمام‌حوزه‌ها خودکفا هستیم و عمل‌های پیوند اعضا که سخت‌ترین جراحی‌ها است در کشور انجام‌می‌شود و جزو نقاط قوت است. همچنین این روزها شاهد ایثارگری و از خودگذشتی پزشکان هستیم که در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را از دست می‌دهند.ما نیز در این شرایط موظف هستیم توصیه‌های آنها را جدی بگیریم تا بار مسئولیت سنگین را از دوش آنان برداریم تا بتوانیم در حفظ جان آنها نیز سهیم باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص هفته دولت، اظهار کرد: یکشنبه، ۲شهریور ماه آغاز هفته دولت است که در این زمینه شهادت شهید باهنر و رجایی در تاریخ ایران ثبت شده است که دو شخصیت بی‌نظیر و معلم‌های فداکاری بوده‌اند که سابقه مبارزات آنها از قبل از انقلاب برجسته است. در همین راستا دولت در این هفته موفقیت‌ها، خدمات و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد و امیدواریم دولت جمهوری اسلامی با توجه به همه سختی‌ها و شرایط موجود خدمات ارزشمندی را ارائه دهد. دولت ایران اقدامات خوبی در حوزه زیر ساختی، کشاورزی، آب، برق و گاز داشته است. ما نیز در مدیریت شهری تعامل خوبی با نماینده عالی دولت در استانداری خراسان و با استاندار داشته‌ایم و سعی کردیم از ظرفیت‌های دولت حداقل استفاده را کنیم. دولت با وجود مشکلات اگرچه درحوزه وظایف خود نسبت به مدیریت شهری کاستی‌هایی داشته، اما با توجه به آنچه که در توان داشته  در حوزه‌هایی همچون حوزه اوراق مشارکت، مصوب کردن یکسری امکانات و تسهیلات دریغ نکرده است. همچنین ما معتقدیم هنوز ظرفیت‌های دیگری وجود دارد که دولت می‌تواند در این جهت به مدیریت شهری و کلان شهرها کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha